شناسهٔ خبر: 155228 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اروپایی‌ها گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود در برجام بردارند/نقض برجام نکرده‌ایم

حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:کاهش سطح اجرای تعهدات از سوی ایران نقض برجام به حساب نمی‌آید.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش ایران به بدعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اجرای برجام و مهلت ۶۰ روزه به آنها برای اجرای تعهدات، گفت:پس از نقض مکرر برجام از سوی آمریکا، ایران نیز می‌توانست یک‌طرفه از آن خارج شود اما خویشتنداری کرد تا بهانه‌ای به دست غربی‌ها نیفتد.

وی با بیان اینکه ایران  پس از امضاء و اجرای برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده و این طرف‌های غربی بودند که نقض عهد کرده‌اند، افزود:امروز ما اعلام نکرده‌ایم که از برجام خارج شده‌ایم، بلکه اعلام کرده‌ایم برخی از تعهدات را اجرایی نخواهیم کرد تا ظرف ۶۰ روز اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید براینکه تلاش ایران در برجام این بود که معاهده‌ای برد برای طرفین تدوین شود، اضافه کرد:البته دشمنان ملت ایران در سال‌های اجرای برجام همواره تلاش کردند تا در روند اجرای این معاهده بین‌المللی خلل ایجاد شود که رژیم صهیونیستی نمونه بارز آن بود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید بر اینکه طی یکسال گذشته اروپایی‌ها گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود برنداشته‌اند، اظهار داشت:چنانچه در مهلت تعیین شده کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات  ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

حسن‌بیکی تصریح کرد:ایران آمادگی دارد به مشورت‌های خود با اعضای باقی مانده برجام در تمامی سطوح ادامه دهد  بر این اساس امیدواریم کشورهای حاضر در برجام اقدام عملی در راستای تحقق تعهداتشان داشته باشند.

نظر شما