شناسهٔ خبر: 155218 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سیاست‌های تقابلی خود را در قالب «برجام» و NPT دنبال می‌کنیم

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما به دنبال خروج از برجام و NPT نیستیم بلکه در قالب آن سیاست‌های تقابلی خود را پیش خواهیم برد.

به گزارش «نماینده»، حشمت الله فلاحت پیشه، درباره تصمیم دولت برای کاهش سطح اجرای تعهدات برجام، گفت: برجام متن بسیار جامعی است که در آن به صورت مشخص پیش بینی شده است که اگر کشوری به تعهدات خود عمل نکند می‌تواند اقدام متقابل را انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه ایران مطابق با مفاد برجام عمل خواهد کرد، ادامه داد: قطعاً ما سیاست‌های تقابلی خود را در قالب برجام و NPT دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین ایران به طور جدی وارد مذاکرات فنی با آژانس انرژی اتمی و دیگر اعضای باقیمانده در برجام خواهد شد تا بتوانیم سوخت مورد نیاز خود را در سطوح مختلف تولید کنیم.

فلاحت پیشه با تأکید بر اینکه خروج از برجام و NPT در دستور کار ما نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تعهدات مازاد بر NPT را که ماحصل برجام بود، اجرا کرده و به این تعهدات پای بند است و ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت برجام و NPT نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما