شناسهٔ خبر: 155194 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده تهران: شرط موفقیت اقتصاد بدون نفت اجرایی کردن دیدگاه‌های کم تنش‌ است

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در شعارِ اقتصادِ منهای نفت، باید رویکردها و دیدگاه هایی را پیش برد که فشار تحریم ها و شرایط برخاسته از آن، حداقل آسیب را به چرخه تولید و صنایع داخلی وارد کند و تنش زیادی برای اقتصاد کشور نداشته باشد.

به گزارش «نماینده»  سیده فاطمه ذوالقدر، با تاکید بر ضرورت اجرای رونق تولید با توجه به تحریم های آمریکا اظهار داشت: موضوع رونق صنایع از چند جنبه قابل بررسی است. برخی صنایع به طور مستقیم وابسته به نوسانات درآمدهای نفت و گاز و واردات برخی کالاها و تجهیزات هستند و برخی صنایع نیز مستقل از درآمدهای نفتی و واردات هستند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در بخش صنایع داخلی با اتکاء به توان نیروهای داخلی و اقتصاد دانش بنیان و توجه به اقتصاد مقاومتی که متخصصان داخلی حرف بسیاری برای گفتن دارند، باید عمل کرد و مدنظر داشت که خوشبختانه دارای سرمایه های طبیعی و خددادی بسیار هستیم که در کنار سرمایه های انسانی توانمند و خلاق می توان حداکثر شکوفایی اقتصادی، تولیدی، صنعتی و گردشگری را رقم زد و با اتکاء به خداوند و منابع سرشار و ظرفیت هایی که برشمرده شد بتوان تهدیدات حاصل از تحریم های ظالمانه بدخواهان ایران اسلامی را به فرصت تبدیل و در عمل از اقتصاد متکی به نفت و اقتصاد تک محصولی، فاصله گرفت.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نام گرفت باید این سیاست ها و راهکارها را در مسیری به کار بست که بتوان چرخه تولید را پر رونق و شکوفا حفظ کرد و در این خصوص می توان به صنعت گردشگری و توسعه این صنعت اشاره کرد. باید در نظر داشت که در شعارِ اقتصادِ منهای نفت، باید رویکردها و دیدگاه هایی را پیش برد که فشار تحریم ها و شرایط برخاسته از آن، حداقل آسیب را به چرخه تولید و صنایع داخلی وارد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تشریح ظرفیت صنعت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رونق تولید، گفت: این صنعت از حیث داخلی و خارجی می تواند یک راهکار کارامد و موثر برای رونق اقتصادی باشد. خوشبختانه کشورمان در سطح بالای امنیت قرار دارد و باتوجه به اقلیم متنوع، چهار فصل و وجود جنگل، دریا، صحرا، بیابان، کوه و سرما و گرما، جنگل های درختان حَرا، جزایر زیبا در خلیج نیلگون فارس با آب های مرجانی منحصر به فرد، آثار و ابنیه تاریخیِ کهن و چند هزار ساله و جاذبه های توریستی و گردشگری و اسلامی و همچنین از حیث زیارتی با وجود بقاع متبرک و حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س)، امکانات و پزشکان و جراحان متخصص و مراکز درمانی ایرانی و  از حیث گردشگری سلامت و جذب دانشجویان خارجی علاقمند تحصیل با هزینه شخصی در کشورمان، می تواند مقصد جذاب و پرطرفداری برای جذب سرمایه و حضور انواع مختلف گردشگران در راستای تحقق عملیِ شعار سال ١٣٩٨ یعنی رونق تولید باشد. لذا  باید از این همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل به درستی بهره برد.

نظر شما