شناسهٔ خبر: 155181 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

بیستمین گردهمایی و تداعی اولین روز کلاس درس/ رونمایی از تندیس پدر فرهنگی شهرقدس

گردهمایی کاشانی نژاد در بیستمین گردهمایی دانش آموختگان و معلمان مدرسه شهید عالمی گفت: معلمان با دیدن دانش آموزان خود که امروز به جایگاهی رسیده اند، طراوت حضور اولین روز بر سر کلاس درس بر آنها تداعی می شود.

به گزارش «نماینده»  ، در بیستمین گردهمایی دانش آموختگان و معلمان مدرسه شهید عالمی بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان و معلمان دیروز که امروز در جایگاه ویژه در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رسیده اند، حضور یافتند. در این رسم دیرینه، برخی از دانش آموزان دیروز در هر نقطه ای از کشور و دنیا که باشند با شوق و اشتیاق خود را برای رسیدن به این دورهمی آماده می کنند و برخی دیگر نیز به مقام رفیع شهادت رسیده اند.

ثمره تلاش معلمان دیروز 

غلامرضا کاشانی نژاد، از اولین مدیران مدرسه و با اخلاق و پدر فرهنگی شهر، اظهار داشت: حضور ارزشمند چند نسل در کنار هم در این مراسم تداعی کننده خاطرات شیرین گذشته است و دیدن چهره هایی که با گذشت روزگار خطوطی بر آن نقش بسته شده و لبخندی که بر لبان همه نشسته است، نشان دهنده ثمره تلاش و زندگی معلمان دیروز است و این موضوع برای بنده محرز بود. در این دورهمی، معلمان با دیدن دانش آموزان خود که امروز به جایگاهی رسیده اند، طراوت حضور اولین روز بر سر کلاس درس بر آنها تداعی می شود.

قابل ذکر است در این مراسم، تندیس غلامرضا کاشانی نژاد، پدر فرهنگی شهرستان قدس رونمایی شد.

قدر فرصت های خود را بدانید

محمدعلی کوزه گر، معاون سازمان و قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان تهران، یکی از مدیران مطرح کشوری که از دانش آموزان دیروز در این مدرسه بود، ضمن قدردانی از زحمات کاشانی نژاد که سمت بزرگتری و پدری بر همه دارند، بیان کرد: اخلاق، رفتار و منش بزرگواران در پیش و پس از انقلاب آنها موجب شد که امروز ما در جامعه به موفقیت برسیم.

وی گفت: بچه های دیروز، زحمات بیشتری نسبت به بچه های امروز می کشیدند و در کنار درس و مدرسه، کار و فعالیت هم داشتند. محبت ها و دلسوزی های میان دانش آموزان و معلمان دیروز اثر ماندگار تری نسبت به امروز دارد. در این گردهمایی دیدن معلمان، همکاران و دانش آموزان در کنار هم موجب نشاطی ارزشمند شده است.

کوزه گر خطاب به دانش آموزان امروز خاطر نشان کرد: دانش آموزان امروز باید تلاش و زحمات بیشتری در فراگیری علم و دانش داشته باشند و برای بزرگ شدن خود زحمت بکشند و متوجه بزرگ شدن خود باشند. دانش آموزان امروز، قدر بزرگ ترها و معلمان خود را بدانند و خود را به روزگار نسپرند که با گذشت زمان بزرگ شوند و ارزش دوران تحصیل، لحظه ها و فرصت های خود را بدانند چرا که این فرصت تکرار ناشدنی است و باید قدردان این لحظات باشیم.

بچه های امروز، چشم امید جامعه اند

صادق محمدی، از دانش آموزان دیروز و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس، با اشاره به تفاوت بچه های دیروز و امروز بیان کرد: با توجه به شرایط روز جامعه تفاوت هایی میان بچه های دیروز و امروز وجود دارد. نسل امروز با توجه به تغییراتی که در پیشرفت و تکنولوژی اتفاق افتاده، مدیران خوبی برای فردا خواهند شد چرا که بچه های دیروز معلمان بچه های امروز هستند و دغدغه های خود را به نسل جدید انتقال می دهند. بچه های امروز، چشم امید جامعه هستند.

محمدی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری(مدظله) که با محوریت جوانان، به جایگاه و نقش جوانان اشاره صریح شده است و ما باید با توجه بیشتر مدیران شایسته ای برای نظام تربیت کنیم.

افزایش زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی

محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم حوزه شهرقدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با برنامه مجلس در خصوص فرهنگیان بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در راستای حفظ شأن و جایگاه مطالبات فرهنگیان و رده های سازمانی، ۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای تطبیق اضافه کرده است و در کنار آن افزایش حداقل ۴۰۰ هزار تومانی نرمال حقوق کارمندان دولت را در نظر گرفته است.  شهرستان قدس نیز اساتید و افراد فرهیخته بسیاری را در دامن خود پرورش داده است.
وی افزود: در این شهر، امروز شاهد بهبود زیر ساخت ها و نگاه فرهنگی متفاوت نسبت به گذشته هستیم. افزایش زیر ساخت هایی مانند مراکز تفربحی، سالن فرهنگ و هنر باغ ملی با ۱۲۰۰ نفر ظرفیت برای اجرای برنامه های متنوع و احداث ورزشگاه موجب شده تا نگاه به قدس متفاوت تر از گذشته باشد و این فضاها ارزش افزوده هایی را ایجاد کرده است. همچنین صدور اسناد موجب شده است تا شهر هویت خود را پیدا کند و شهر با ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.
محمودی شاه نشین با اشاره به بحث حاشیه نشینی و توجه به مسائل فرهنگی در این مناطق تصریح کرد: شهرستان قدس خود نیز در حاشیه تهران است و باید خدمات خود را در بحث فضای سبز، کتابخانه ها و سرانه های ورزشی افزایش دهد و تمامی دستگاه ها با همکاری یکدیگر در افزایش این سرانه ها تلاش بیشتری داشته باشند.

نظر شما