شناسهٔ خبر: 155161 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمربند سبز تهران با ۹ هزار هکتار جنگل کاری تکمیل می‌شود

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کمربند سبز تهران ۵۰ هزار هکتار است، گفت: با ۹ هزار هکتار جنگل کاری کمربند فضای سبز تکمیل می شود.

به گزارش «نماینده»، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: یکی از برنامه های کلیدی و مهم شهرداری تهران حفظ اراضی مشجر بوده است.

وی افزود: حفظ باغات از این جهت اهمیت دارد که اینها ریه‌های شهر محسوب می‌شوند و اگر ما نسبت به تخریب و عدم گسترش آن کوتاهی کنیم باید به آیندگان جواب بدهیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تهران گفت: ما باید در جهت حفظ این سرمایه‌ها کوشا باشیم و علت اینکه مصوبه برج باغ ها هم توسط شورای شهر تهران لغو شد به همین دلیل بود تا باغات به جای مانده در شهر تهران حفظ شود.

مختاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم درخصوص حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به ویژه فضای سبز شهر تهران تأکیداتی داشته اند. مساحت قابل توجهی از این اراضی که دست ارگان‌های مختلف بود به شهرداری داده شد تا با جنگل کاری پوشش گیاهی شهر تهران حفظ شود.

وی تصریح کرد: مساحت قابل توجهی در دو ساله گذشته جنگل کاری کردیم که این عدد حدود بیش از ۳ هزار هکتار بوده است که در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر بوده و از گونه‌های با سازگاری بالا و مقام در برابر کم آبی استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تهران به اجرای طرح‌ کمربند سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود در مساحت ۵۰ هزار هکتار اجرا شود و در حال حاضر ۴۱ هزار هکتار آن انجام شده است که اگر دولت همکاری کند و اراضی بلامنازع و بودجه مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد می‌توانیم ۹ هزار هکتار باقی مانده این طرح را تکمیل کنیم.

نظر شما