شناسهٔ خبر: 155155 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت مدیران غربگرا را برای جلب اعتماد شرکای سنتی اخراج کند

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سیاست یک کشور از نگاه به غرب، به نگاه به شرق تغییر می‌کند باید مجریان این سیاست گذاری نیز تغییر کنند تا این پیام به جهان مخابره شود.

به گزارش «نماینده» هدایت الله خادمی ، درباره نحوه همکاری دولت با کشورهای شرقی، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم رابطه با همسایگان و کشورهای شرقی داشت، پس از انقلاب که تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال شد، کشورهای شرقی، شریک سنتی ایران بودند و از تجارت با ایران نفع می‌بردند.

وی ادامه داد: چین در پروژه‌های نفت ایران مشارکت داشت و تجهیزات نفتی موردنیاز ایران را تأمین می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، آقای زنگنه فکر می‌کرد با تصویب «برجام» بلافاصله شرکت‌های اروپایی و آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران و ورود به پروژه‌های نفتی صف می کشند تا منابع مالی و تجهیزات و امکانات را وارد ایران کنند به همین جهت با دستپاچگی، شرکت‌های چینی، روسی و هندی را از ایران بیرون کردند.

خادمی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از تصویب «برجام» نه تنها شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای سرمایه گذاری وارد ایران نشدند، بلکه شرکت‌های شرقی نیز حاضر به همکاری با ما نیستند.

وی با بیان اینکه مسئولان غرب گرایی که ارتباط ایران با شرق را دچار چالش اساسی کردهاند نمی‌توانند مجدداً این ارتباط را برقرار کنند، افزود: چون مورد اعتماد شرکای شرقی ما نیستند و از نظر سیاسی نیز وقتی سیاست یک کشور از نگاه به غرب، به نگاه به شرق تغییر می‌کند باید مجریان این سیاست گذاری نیز تغییر کنند تا این پیام به جهان مخابره شود.

این نماینده مجلس گفت: مگر اینکه مسئولان غربگرای ما به صورت علنی بابت قطع ارتباط با کشورهای شرقی عذرخواهی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما