شناسهٔ خبر: 155115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاجگردون: واگذاری تصمیم سهمیه‌بندی بنزین به سران قوا/ به صراحت با مردم سخن نمی‌گویند

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که هم‌اکنون در این مقدار کمبود وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، غلام رضا تاجگردون  ظهر امروز در همایش  استانی  بزرگداشت مقام معلم که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر روسای ادارات در مجتمع فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد، امروزه فشار اقتصادی بر گرده مردم زیاد است لیکن این فشار بر قشر معلمان زیادتر است.

وی با اشاره به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین که در مجلس مطرح شده است، افزود: امروز کشور در شرایطی قرار گرفته است و  جایی که دین و عزت کشور در میان باشد ضروری است که پای عزتمان  بمانیم.

 نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه مردم به هر دلیلی این عزت را ترجیح داده‌اند، گفت: اگر چه بی‌تدبیری مسوولان در این مقوله وجود دارد که آن را نمی توان نادیده گرفت.

 تاجگردون ادامه داد: من به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  به عنوان یک عضو کوچک که در این مجموعه فعالیت دارم در این زمینه شاهد سناریوهایی بسیار متعددی در فرآیند بودجه مطرح شد.

وی با اشاره به مخالفان طرح افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: آنهایی که امروزه در رسانه‌ها بیان می‌کند و ساز مخالف دارند همان‌هایی بودند که پیشنهاد افزایش قیمت بنزین  را در مجلس مطرح کردند که دولت مخالفت کرد.

تاجگردون  با بیان اینکه امروزه کشور در شرایطی قرار گرفته و رو به جلو است، افزود: روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که هم‌اکنون در این مقدار کمبود وجود دارد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ابراز کرد: برای اجرای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین پیشنهادات زیادی مطرح شد که منوط بر آن  است که شرایط کشور را  در وهله اول بسنجیم.

 تاجگردون عنوان کرد: برای اجرای  سهمیه بندی بنزین تصمیم بر آن شد که این مقوله به سران  3 قوه  واگذار شود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه درست است کسانی که پیشنهاد دهنده  حداکثری برای افزایش قیمت بنزین در کشور داشتند که  این موضوع عملی نشد  و هم ‌اکنون ساز مخالف می زنند، گفت:  دولت و مجلس صریح بیان کردند که در آن موقع افزایش قیمت صورت نخواهد گرفت و طرح آنها در مجلس رای نیاورد.

وی ابراز کرد: این گروه ماموریت داشته که اذهان مردم را منحرف و به جامعه فشار وارد کنند و دشمنان را تحریک کنند.

تاجگردون با اشاره به اینکه  ضروریست این تورم افسار گسیخته را کنترل کنیم، عنوان کرد: یک عیب اساسی در مسوولان وجود دارد که به صراحت با مردم سخن نمی‌گویند و این عیب از گذشته تا به حال است و مردم نسبت به مسوولان بی‌اعتماد شده‌اند.

وی ادامه داد: بی اعتمادی موجب انزجار می‌شود و در این فضا همه مسوول هستیم چرا که خیلی از فشارها را تحمیل می‌کنیم و مردم برای سربلندی و عزت کشور ایستادگی می‌کنند.

نظر شما