شناسهٔ خبر: 155102 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

دشمن نمی تواند به جوانانی که پای آرمان های نظام استوار ایستاده اند، ضربه بزند

کراپ‌شده - اجتماع نوجوانان و جوانان در میدان امام حسین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس با تأکید بر مطالعه تاریخ کشور به دانش آموزان گفت: دشمن نمی تواند به جوانان ملت ایران که محکم و استوار پای آرمان های نظام ایستاده اند، ضربه بزند.

به گزارش «نماینده»، به همت فرمانده حوزه ۱۵۲ زکیه(س) و فرمانده پایگاه کوثر به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی، مراسمی در مدرسه ساره همراه با اجرای برنامه تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.

سرگرد حسین حبیبی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در جمع دانش آموزان اظهار داشت: سپاه در شهرستان ها کار سازماندهی را برای حضور در بین شما نوجوانان و برنامه های تفریحی که برای مردم ضروری هستند را انجام می دهد. یکی از مهمترین کارهای ما حضور در بین جوانان و شنیدن صحبت های شما و ارائه پاسخ ان است.

وی افزود: توصیه من به شما دانش آموزان اینست که علاوه بر تحصیل، تاریخ کشور خود را مطالعه کنید و از فراز و نشیب آن اطلاع داشته باشید. امزوزه شبکه های اینترنتی به راحتی می توانند اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهند. سرگذشت این امانت بزرگ به نام ایران و اسلام عزیز به دستان شما دانش آموزان رسیده است.

جانشین فرماند ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس گفت: در سیل اخیر که در کشور اتفاق افتاد و موجب ناراحتی ملت عزیزمان شد همکاران ما بنا بر وظیفه خود به امر کمک رسانی به هم وطنان شتافتند و تعداد اندکی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که حادثه ای تلخ و ناگوار بود.

وی ادامه داد: سرگذشت کشور را که مرور می کنیم در مقطعی از تاریخ به خاطر قحطی که انگلیس ها در ایران باعث آن شدند، ۹ میلیون نفر کشته شدند و خود آنها موجبات حذف این بخش از تارخ کشورمان هستند. چرا نباید از این سرگذشت ها آشنایی داشته باشیم.

حبیبی بیان کرد: فطرت و ذات پاک ایرانی ها و آزادی خواهی آنها موجب شده است که از این حوادث و سرگذشت ها تاثیر منفی نپذیرد و بر عکس تاثیرات مثبت از آن گیرد و وقتی که تاریخ را ورق می زنیم می بینیم که این فطرت پاک ایرانی ها باعث شده است که خیلی از پادشاهان مغول مسلمان شوند.

وی با تاکید بر مطالعه صد ساله اخیر کشورمان به دانش آموزان گفت: با مطالعه از منابع موثق سرگذشت کشورمان، خودمان جایگاه ایران را در این فرازو نشیب ها بیابیم. در ارتباط با اسلام هم همینگونه مطالعه داشته باشید این اسلامی که توسط پیامبر مکرم اسلام(ص) با آن همه سختی و مشقت و محاصره، امروز به دستان ما رسیده است و نگاه جهانیان را نیز به سمت ما معطوف کرده است. کل جهان نگاهش به انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب هم نگاه ویژه به جوانان دارد، جوانان هم در محیط مدرسه و دانشگاه گرداننده این جامعه هستند.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت بزرگی است که باید آن را قبول داشته باشیم. امروزه رسانه ها با احاطه کردن افکار نوجوانان و جوانان سعی دارند آنها را نسبت به محیط پیرامون کشورشان غافل کنند.

حبیبی یاد آور شد: بشریت بر سر یک پیچ تاریخی قرار دارد. در یک برهه از تاریخ امریکا همه کاره دنیا بود و سفرای کشورها را جابجا می کرد، ولی امروز در سوریه در طول ۷سال و ۸ سال در ایران، با کارشکنی هایی که انجام می دهد راه به جایی نبرده است، زیرا جوانان هم سن و سال شما مانند شهیدان فهمیده و بهنام محمدی و رزمندگان دیگر با نثار جان خود از این انقلاب  دفاع کردند. این نوجوانان و جوانان در مقابل ژنرال های امریکایی که آموزش دیده بودند در راه آرمان ها و اهداف خود و دفاع از کشور جان خود را نثار کردند.

وی ادامه داد: شهید مجید قربانخانی که در چند روز اخیر پیکر او از سوریه به ایران بازگشت، یکی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) بودند. وقتی که دشمن می بیند این جوانی که خود صاحب قهوه خانه و لوتی بوده، برای دفاع از حرم به پا می خیزد و در طول ۴ ماه زندگی او متحول می شود، موجبات ترس دشمن را فراهم می کند و دشمن به این نتیجه می رسد که نمی تواند به این کشور که با جوانانی تفکر و سلیقه های مختلف دارند اما در دفاع از آرمان های خود متحد و استوار است ضربه زند.

حبیبی گفت: اگر جایگاه خود را نشناسیم این فکر به ما القا می شود که جاهای دیگر بهتر است و تاریخ ما سراسر تاریک بوده است پس مطالعه تاریخ کشور خود را در کنار دروس دیگر قرا دهید. اما با وجود مشکلات فراوان در کشور وظیفه ما انتخاب مسئول اصلح در سرنوشت خودمان است و بخشی هم تحریم هایی است که به ما اعمال شده است و در این شرایط شما به اندازه دانش آموز جایگاه و سهم خود را در قبال این کشور بشناسید و در این راه اولین قدمی که باید بردارید مطالعه و وقت گذاشتن است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج تصریح کرد: حجابی که شما بر سر دارید حاصل جانفشانی های حداقل ۲۳۰ هزار شهید است و وقتی وصیت نامه شهداء را مرور می کنیم سفارش شهدا به حجاب بوده است مسئله حجاب موضوع مهمی است. در کشورهای غربی از ساخت مسجد در انگلیس و لندن و جاهای دیگر نمی هراسند و ایراد نمی گیرند اما به حجاب در آنجا ایراد گرفته می شود و محدودیت وجود دارد چون این حجاب انها را اذیت می کند یعنی اینکه این فرد اعتقادات خود را بروز می دهد و این یک امانت بزرگی است که از حضرت زهرا(س) به دستان شما رسیده و قداست دارد.

نظر شما