شناسهٔ خبر: 155085 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر کشور: زمان سهمیه‌بندی و قیمت بنزین هنوز نهایی نشده است

رحمانی فضلی وزیر کشور در بجنورد گفت: قیمت و زمان سهمیه‌بندی بنزین هنوز نهایی و مشخص نشده است.

به گزارش «نماینده»،عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان شمالی با توجه به حجم سیل خسارت‌ها هم در حوزه انسانی و نیز در حوزه اقتصادی کالبدی کمبود است.

وی افزود: به‌دلیل اینکه مدیریت بحران و مدیریت استانداری و پیگیری دستگاه‌های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی خوب کار کردند، به‌موقع کار کردند و پیش‌بینی‌های لازم را داشتند، علی‌ای‌حال خسارت‌های حداقلی کنونی نیز برای مردم زیاد است و باید به‌سرعت جبران شود.

وزیر کشور با بیان اینکه خیلی از منازل روستایی خراسان شمالی خشتی و گلی است، گفت: طی بازدید امروز از مناطق مختلف آسیب‌دیده و سیل‌زده استان، منازل مسکونی تخریب‌شده زیادی را مشاهده کردیم به‌طوری که ادامه زندگی در آن‌ها آسیب‌پذیر است و نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارد.

وی با اشاره به خرابی زیرساخت‌ها در مسیر روستای کالیمانی اضافه کرد: زیرساخت‌های کنونی زیرساخت مناسب نیست و وضعیت ابنیه راه‌های روستایی در استان بسیار ضعیف است.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه راه‌های روستایی نیاز زیادی به پل دارند گفت: با این شرایط باز هم شاهد آن بوده‌ایم که اندک پل‌های موجود در راه‌های روستایی استان تخریب شده است، همچنین با توجه به عرض 90متری رودخانه اگر بنا باشد پلی به‌عرض 6 متر در رودخانه جایگذاری شود 8میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ساکنان روستاهای راز و جرگلان و مانه و سملقان رفت‌وآمد بسیار سختی دارند. امید است با برآورد سریع استاندار و مدیریت بحران خراسان شمالی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌سرعت در پی جبران خسارات باشیم.

وزیر کشور راجع به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین خاطرنشان کرد: مسئله بنزین و سوخت همواره مورد بحث در کشور بوده است، قیمتی که اکنون بنزین به‌فروش می‌رسد و این حجم مصرف در پیک تا 110میلیون لیتر در روز بنزین مصرف داشته‌ایم.

رحمانی گفت: متوسط مصرف بنزین در کشور 90 میلیون لیتر در روز است، واقعاً نه از نظر اقتصادی و نه از نظر زیست‌محیطی و نه از نطر سلامت انسان‌ها قابل قبول نیست و حتماً باید در قیمت‌ها و نوع ارائه بازنگری شود.

وی افزود: در سال گذشته ذیل قانون بودجه کشور این مهم پیش‌بینی شده است، امسال نیز مقدمات کار با توجه به بحث‌های کارشناسی در حال انجام است اما نه قیمت و نه زمان اجرای آن نهایی نشده است، به‌محض اینکه نهایی شود حتماً به‌اطلاع مردم خواهد رسید و این موضوعات از جمله مسائلی است که همواره همکاری مردم را می‌طلبد.

نظر شما