شناسهٔ خبر: 155067 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر آبادی: ۶۳ درصد واردات نهاده های دامی در اختیار یک شخص است

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ۶۳ درصد واردات نهاده های دامی در اختیار یک شخص است و باید مشخص شود قدرت این شخص به حدی رسیده که هیچ دستگاه نظارتی و امنیتی نمی‌تواند با او برخوردی کند.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در همایش دیپلماسی اقتصادی و رونق تولید در دانشگاه قم گفت: ۶۳ درصد واردات نهاده‌های دامی در اختیار یک شخص است، هیچ دستگاه نظارتی و امنیتی نمی‌تواند با او برخوردی کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز به روز واردات کالاهای مصرفی که در کشور نمونه آن وجود دارد و یا توان تولیدش را داریم، بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: عده‌ای با سنگ انداختن جلوی راه سرمایه‌گذار داخلی و ایجاد موانع بزرگ برای آن‌ها سبب فراری شدن آن‌ها می‌شوند و در مقابل برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن می‌کنند. سرمایه گذار یا حاضر به سرمایه گذاری در کشور نمی‌شود و یا در میانه راه، کار را رها کرده و مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند.

امیر آبادی اظهار داشت: ۶۳ درصد واردات نهاده‌های دامی در اختیار یک شخص است و باید مشخص شود که چرا این قدرت به این شخص داده شده است. قدرت این شخص به حدی رسیده که هیچ دستگاه نظارتی و امنیتی نمی‌تواند با او برخوردی کند زیرا نهاده‌های دامی کشور با مشکل جدی روبرو می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اراده‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد، تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی در کشور انجام نگرفته است و قوانین درستی برای اجرای آن به تصویب نرسیده است.

وی گفت: قاچاق، مالیات و عدم حمایت‌های بانک‌ها از جمله موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا این موانع برطرف نشود، اقتصاد مقاومتی اجرایی نخواهد شد.

نظر شما