شناسهٔ خبر: 155049 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اختلاف نظر مسجدجامعی و آقای رئیس بر سر افزایش قیمت آب

مسجد جامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر در خصوص افزایش قیمت آب، اختلاف نظری میان مسجدجامعی و محسن هاشمی ایجاد شد.

به گزارش «نماینده»، در صد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بهاره آروین با پیشنهاد تبصره ای در خصوص ارایه گزارش عملکرد سالانه از سوی شرکت آبفا گفت: این شرکت موظف است که گزارشی از عملکرد خود را سالانه در صحن شورا ارایه کند.
وی افزود: پس از ارائه این گزارش و تأیید شورای شهر مبنی بر حسن اجرای مصوبه آن وقت اجازه انجام ادامه پروژه و تخصیص منابع برای سال بعد صادر می‌شود.
حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این تبصره گفت: شرکت آبفا یک شرکت اجرایی است و ما به نیابت از مردم با تصویب این مصوبات داریم خودیاری می‌کنیم که پروژه های نیمه تمام سریع به پایان برسد.
وی گفت: به همین منظور اولاً ما تشخیص دادیم که یک حسابرسی انجام شود و دو اینکه گفتیم دو نفر هم از اعضای شورا عضو هیات رئیسه آنجا باشند و سوم اینکه گفته ایم این جزییات تخصیص منابع حاصل را در قالب گزارشی به ما ارایه کنند که به نظر می رسد با این سه ابزار نظارتی منافع ما تکمیل می شود و نیازی به این تبصره نیست.

اما پس از رسولی مسجد جامعی در موافقت با وجود این تبصره گفت: ما آبونمان را از هزار تومان تا یازده هزار تومان افزایش داده ایم و امتیازی خاص برای اینها در نظر گرفته ایم.

در این قسمت از جلسه محسن هاشمی به صحبت های مسجد جامعی واکنش نشان داد و گفت: افزایش ده هزار تومانی آبونمان صحت ندارد.

وی ادامه داد: این افزایشی که شما گفتید هنوز تصویب نشده در ثانی این بسته به میزان مصرف مشترکان است و ما به طور کلی نگران قشر مستضعف بوده ایم.

هاشمی گفت: آقای مسجد جامعی شما یک چیزی می گویید بعد خبرنگاران هم منتشر می‌کنند آن وقت می‌گویند شورای شهر و شرکت آبفا گران‌فروشی کرده اند.

مسجد جامعی خطاب به هاشمی گفت: خوب خبرنگاران این مطالب را ننویسند!

سرانجام این پیشنهاد و تبصره با ۱۵ رأی موافق تصویب شده و شرکت آبفا موظف به ارایه گزارش سالانه برای اختصاص بودجه سال بعد خود شد.

نظر شما