شناسهٔ خبر: 155038 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

نمایش استعدادهای ارزشمند در نمایشگاه هفته مشاغل شهرستان قدس

غلامپور نمایشگاه دست سازه های هنرجویان مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش به مناسبت هفته مشاغل از ۷ اردیبهشت ماه در هنرستان شهید آوینی آغاز شد و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش «نماینده»، هفته اول اردیبهشت ماه به نام هفته مشاغل نامگذاری شده است و به همین منظور مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش دستاوردهای دانش آموزان را به نمایش می گذارند.

غلامپور، مدیر مدرسه شهید آوینی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی قدس خبر در ارتباط با نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی دانش آموزان دوره اول با مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش است که دانش آموزان به صورت انفرادی و گروهی بازدید می کنند و با رشته های فنی موجود در منطقه برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل، آشنا و مطلع می شوند.

وی افزود: در سال های گذشته، تنها در این آموزشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه می شد و امسال دو مدرسه برای ارائه دست آوردهای دانش آموزان پسر و دختر در نظر گرفته شده است و مدرسه شهید آوینی میزبان دست سازه های دانش آموزان هنرستان های پسرانه فنی نعیم، چمران، مطهری و پژوهش است.

غلامپور با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه ادامه داد: نمایشگاه فنی دستاوردهای دانش آموزی از ۷ اردیبهشت آغاز به کار کرده است و تا ۱۱ اردیبهشت ماه برای بازدید مدارس دوره اول برپا خواهد بود. اختتامیه نمایشگاه نیز ۱۴ اردیبهشت بوده که غرفه های برتر تجلیل خواهند شد.

وی افزود: یکی از مشکلات این گونه نمایشگاه ها، نبود فضای مناسب و محل ثابت جهت نمایش این گونه دستاوردهاست که لازم است مسئولین در این امر همکاری و تدبیر داشته باشند.

غلامپور تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلی هنرستان ها، مدارس فنی با توجه به نوع کارآیی و هنر خود می توانند با کمک دانش آموزان و هنرجویان، تولید خود را در معرض فروش بگذارند و درآمد به دست آمده را صرف دانش آموزان کنند که در برخی رشته ها از دستاوردهای هنرجویان کسب درآمد شده است. هنرجویان پتانسیل های بالایی در این زمینه ها دارند و استعدادهای ارزشمندی در رشته های فنی وجود دارد که لازم است مسئولین همکاری و توجه بیشتری داشته باشند.

نظر شما