شناسهٔ خبر: 155036 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرونده شکایت پلیس از شهرداری در دیوان عدالت اداری

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: پرونده شکایت پلیس از شهرداری در خصوص اخذ عوارض در محدوده زوج وفرد در دیوان عدالت اداری است و ما منتظر رأی آنها هستیم.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات تغییر آب‌بها در پایتخت اظهار داشت: افزایش نرخ‌های ایجاد شده معمولاً برای مصرف‌کننده‌های بالای 30 مترمکعب است و کسانی که مصرف پایین دارند میزان افزایش برای آنها متوسط 10 درصد است.

وی گفت: 12 تصفیه خانه تهران نیاز دارد، سیستم لوله‌گذاری در پایتخت کهنه شده و 25 درصد پرت آب وجود دارد از طرفی نیز سیستم آب اضطراری هنگام زلزله به اتمام نرسیده است و بنابر این افزایش آب‌بها در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

هاشمی گفت: به شورای شهر اجازه داده شده که آب‌بهای افزوده شده را برای تسریع  در به پایان رسیدن پروژه‌ها مورد استفاده قرار دهند.

وی بیان داشت:‌ میزان افزایش آب‌بها برای مناطق پایین‌تر از انقلاب چندان زیاد نیست و بیشتر تغییرات افزایش مربوط به مناطق یک، 2 و 3 بوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مصوبات شورا به فرمانداری منتقل و در آنجا در هیأت تطبیق بررسی می‌شود و اگر مغایرتی در این زمینه باشد آن را به ما اعلام می‌کنند.

وی گفت:‌اگر هر سازمان و نهادی در زمینه افزایش قیمت آب‌بها مخالف باشد باید آن را اعلام و سوبسید مربوطه را بپردازد تا شرکت مرتبط دچار خسران نشود.

هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت افزایش کمتری برای آب‌بها در نظر گرفته بود و چرا میزان مبلغ شورا بیشتر است،‌گفت:‌اگر دولت بخواهد در کاهش قیمت‌ها دخالت کند باید یارانه مربوطه را بپردازد. ما مسیر قانونی را طی می‌کنیم و همه مصوبات ما در هیأت تطبیق در فرمانداری بررسی می‌شود.

وی در ادامه در مورد ساماندهی مراکز علمی کاربردی شهرداری گفت: طی سال‌های متمادی تعداد مراکز به 9 مورد رسیده و شهرداری علیرغم شهریه‌هایی که دریافت می‌کند باید سوبسید یا یارانه پرداخت کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌برخی از رشته‌ها در سایر دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و لزومی نیست که همه این موارد ارائه شود لذا بر اساس این دلایل شورای اسلامی شهر تهران به دنبال ساماندهی مراکز علمی کاربردی شهرداری است ولی کلیات طرح امروز به رأی گذاشته نشد و تا رسیدگی بیشتر از دستور خارج شد.

وی بیان داشتن: 3800 دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که 58 درصد آنها مربوط به کارکنان غیر از شهرداری هستند.

وی گفت: کمیسیون مربوطه در این زمینه نظرش تقلیل دانشگاه‌ها به دو مرکز بود آن هم برای رشته‌های که در سایر دانشگاه‌ها نیست و به طور کلی این مسئله در جلسات آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت پلیس از شهرداری به دلیل اخذ عوارض از شهروندانی که مخالف پلاک زوج یا فردشان سال گذشته در محدوده زوج و فرد تردد داشتند، گفت: این موضوع در جلسه یکشنبه با حضور معاون شهردار محسن پورسیدآقایی و خود شهردار مطرح شد.نگاه‌های مختلف بین اعضای شورای شهر، معاونت شهرداری و پلیس وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون موضوع طرح زوج و فرد تغییر کرده و امسال عنوان آن محدوده کاهش آلودگی هوا شده است،‌گفت:‌ در حال حاضر شکایت به دیوان عدالت اداری ارسال شده و قرار است نظرات را همه به دیوان بفرستند و هر رأیی داده شد همه از آن استقبال و استناد کنند، ما نیز منتظر رأی هستیم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد اینکه یکی از اعضای شورای شهر نسبت به نحوه انتصابات شهرداری تذکراتی داشته گفت: پاسخ به این سوال سخت است و من سخنگوی سایر اعضاء‌ نیستم.

نظر شما