شناسهٔ خبر: 155028 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گلمرادی: افزایش قیمت بنزین به صلاح کشور نیست

گلمرادی/2 عضو کمیسیو ن انرژی مجلس با تاکید بر اینکه قوه مجریه و مقننه قائل به سهمیه بندی بنزین به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت هستند، تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین با توجه به وضعیت تورم و معیشت مردم به صلاح کشور نیست.

به گزارش «نماینده» علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مساله سهمیه‌بندی بنزین باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و نباید تاخیری در اجرای این موضوع منجر به حواشی زیاد شود به همین دلیل دولت و مجلس باید این موضوع را هرچه سریعتر روشن کنند.  

وی افزود: آنچه که مورد توجه کمیسیون انرژی مجلس بوده و هست آن است که با توجه به شرایط خاص کشور باید این سهمیه‌بندی بنزین به روشی اجرایی شود که برای حل یک مشکل، مشکلات دیگر را بوجود نیاوریم.  

عضو کمیسیو ن انرژی مجلس تصریح کرد: شرایط کشور در حال حاضر دارای تورم و اقتصاد رها شده و مردم دارای مشکلات معیشتی است به همین دلیل باید سیاست‌گذاری‌های تعیین شده از سوی قوای مجریه و مقننه به گونه‌ای تعیین و اجرایی شود که مشکلات مردم را بیشتر نکنیم.  

وی اظهار داشت: توزیع بنزین در کشور با یارانه زیادی صورت می‌گیرد که قشری خاص بیشترین منفعت را از این موضوع می‌برند اما باید برای صیانت و حفظ حقوق مردمی که از این بنزین استفاده نمی‌کنند هم گام‌های اساسی برداریم.  

گلمرادی گفت: در مجلس پیشنهادات متعددی را درخصوص سهمیه‌بندی و تخصیص میزان خاصی بنزین به ازای هر فرد مطرح بوده است ضمن این که این موضوع هم اکنون در کمیسیون‌ها در حال بررسی است اما تا این پینشهادات جمع‌بندی نشده و به صحن علنی نیاید و نظرات اکثریت نمایندگان مردم در خانه ملت مشخص نشود تعیین تکلیف بنزین و سهمیه‌بندی آن مشخص نخواهد شد.  

وی گفت: در جلسه هفته آینده مجلس و نشست‌های کمیسیون انرژی درخصوص تعیین تکلیف قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.  

عضو کمیسیو ن انرژی مجلس گفت: با آنکه در فضاهای عمومی گفته می‌شود دولت و مجلس نظرشان به افزایش قیمت بنزین است اما اکثریت نمایندگان مردم در خانه ملت با افزایش قیمت بنزین مخالف هستند هرچند که تاکید زیادی درخصوص سهمیه‌بندی بنزین به منظور جلوگیری از قاچاق به منظور حفظ حق و حقوق مردم داریم.  

وی در پایان تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.  

نظر شما