شناسهٔ خبر: 155024 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترکی: زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات استانی مهیا نیست

ترکی2 نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس معتقد است حداقل در ۲ حوزه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات استانی پارلمان مهیا نیست.

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات، گفت: زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات به ویژه در بخش فعالیت احزاب در کشور فراهم نیست.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های که در شرایط فعلی برای برگزاری استانی انتخابات مجلس مهیا نیست بحث برگزاری الکترونیک انتخابات است، ادامه داد:به دلیل اینکه شمارش آرا در برگزاری این نوع انتخابات تقریبا غیر ممکن است باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری الکترونیک مهیا شود.

عضو کمیسیون و بهداشت و درمان مجلس با اشاره آماده نبودن زیرساخت‌ها در حوزه احزاب، افزود: برای استانی شدن انتخابات باید احزاب از یک فرهیختگی و یک رشد و عقلانیتی برخوردار باشند که اینها هنوز در کشور ما محقق نشده است و اگر انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود، حقوق مردم شهرستان‌های کوچک نادیده گرفته می‌شود.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات مجلس،‌ اهرم‌های زر و زور و تزویر در این نوع انتخابات بیشتر می‌شود و مردم هم به مطالبات به حق خود نمی‌رسند، در این نوع انتخابات فاصله‌ بین مردم و نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند.

ترکی اضافه کرد: استانی شدن انتخابات باعث می‌شود تا گروه‌های خاصی که اهرم‌هایی را دراختیار دارند حاکم شوند و حتی ممکن است حاکمیت نظام را نیز خدشه‌دار کنند.

نظر شما