شناسهٔ خبر: 155023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهریاری: مصوبه مجلس در اصلاح قانون انتخابات عملیاتی نیست

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات عملیاتی نیست، گفت: باید افرادی که از توان اجرایی در سطح میانی کشور برخوردارند وارد عرصه انتخابات مجلس شوند تا ما با مجالسی مثل مجلس دهم مواجه نباشیم که هیچ چیز از آن درنمی‌آید.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات گفت: من در عملیاتی شدن این مصوبات تردید دارم و معتقدم باید کار کارشناسی بیشتری در خصوص این طرح انجام می‌شد.

وی افزود: من خودم با استانی شدن انتخابات موافقم اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شورای نگهبان آن را رد نکند و قطعاً شورای نگهبان به مصوبه مجلس در این باره ایراد گرفته و آن را برخواهد گرداند و باید این طرح اجرایی‌تر و عملیاتی‌تر شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات دارای ابهامات زیادی است و آنچه به عنوان انتخابات تناسبی در آن آمده با آنچه به عنوان انتخابات تناسبی مطرح است تفاوت دارد و قطعاً شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد و لذا باید اصلاح شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: زیرساخت حزبی برای انتخابات استانی در کشور ما فراهم نشده و هیچگاه هم فراهم نخواهد شد و آنچه به عنوان حزب  در کشورهای اروپایی مطرح است نخواهیم داشت. ما یک کشور انقلابی هستیم با ایدئولوژی‌های مذهبی و کافی است که یک مرجع با گفته یک حزب مخالفت کند و آنچه ما در کشورهای غربی به عنوان حزب شاهدیم در کشور ما به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: ممکن است در تعدادی از کلانشهرها مسئله حزب در انتخابات مطرح باشد اما در دیگر شهرستان‌ها یا با شخصیت حقیقی‌شان و یا با مسائل قومی و قبیله‌ای به مجلس راه پیدا می‌کنند و در اینجا حزب معنایی ندارد. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات شخصیت‌هایی که در سطح ملی شناخته شده هستند می‌توانند در این عرصه موفق باشند و اگر اینگونه نباشد ناچار می‌شوند که میلیاردی پول خرج کنند و بخواهند از این طریق وارد مجلس شوند.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد در استان نماینده شود باید مردم استان از توانایی وی شناخت داشته باشند و کسانی باید وارد عرصه شوند که از یک توان اجرایی قابل توجهی لااقل در سطح میانی کشور داشته باشند. صفرکیلومتر وارد مجلس نشوند و ما گرفتار مجالسی مانند مجلس دهم شویم که چیزی از آن در نمی‌آید.

نظر شما