شناسهٔ خبر: 154988 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

شهردار قدس از جایگزینی و نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس خبر داد

شهردار قدس شهرداری قدس در همایش روز بدون حادثه رانندگی که به مناسبت روز ملی حمل و نقل برگزار شد، گفت: در سال گذشته تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید جایگزین اتوبوس های فرسوده شد و تعداد ۱۵ دستگاه دیگر در حال بازسازی است.

به گزارش «نماینده»، همایش روز بدون حاددثه رانندگی به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل به همت سازمان مدیریت و حمل نقل بار و مسافر شهرداری قدس با هدف ترویج فرهنگ ایمنی حمل و نقل با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، اعضای شورای اسلامی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، رئیس پلیس راهور شهرستان قدس و در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی برگزار شد.

مسعود مختاری، شهردار قدس با اشاره به آمار جابجایی مسافر شهروندان، اظهار داشت: بیشترین آمار جابجایی مسافر در سطح  شهرستان توسط شهرداری انجام می شود. تعداد ۷۸۰ دستگاه تاکسی، ۱۰۹ دستگاه اتوبوس و ۸ دستگاه مینی بوس امر جابه جایی مسافر را به استان ها و شهرهای همجوار انجام می دهند.

شهردار قدس تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه شهرداری ایمنی مسافر است و به همین خاطر خودروهای فرسوده ای که کار جابه جایی مسافر را انجام می دهند، تبدیل به احسن و جایگزین می شوند و در سال گذشته ۱۵ دستگاه از اتوبوس های فرسوده را از چرخه حمل و نقل خارج کردیم و اتوبوس های جدیدی جایگزین شده است. همچین تعداد ۱۵ دستگاه دیگر در حال بازسازی کامل است. در حوزه تاکسیرانی نیز علی رغم اینکه سهمیه تاکسیرانی در چند سال اخیر به شهروندان داده نشده است، مصوبه ای در شورای اسلامی شهر تصویب شده تا تاکسی هایی که عمر آنها بیش از ۱۰ سال است با تجهیز شدن خودرو به سیستم گرمایشی و سرمایشی، به چرخه تاکسیرانی اضافه خواهند شد.

در حاشیه این همایش به نقاشی های برتر همیاران پلیس جوایزی داده شد و مسئولین حوزه حمل و نقل، ترافیک و رانندگان نمونه قدردانی و تجلیل شدند.

نظر شما