شناسهٔ خبر: 154986 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

شاه نشین: طرح جامع مدیریت شهری در قالب پارلمان محلی در نوبت صحن

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: طرح جامعه مدیریت شهری در قالب پارلمان محلی با تشکیلات خاص قانونگذاری در نوبت صحن قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهرستان قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای اسلامی از سال ۷۸ پا به عرصه سیاست گذاشت وبیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب شوا و حدود ۱۰ هزار نفر در قالب شورای شهر و حدود ۹۰ هزار نفر در قالب شوراهای روستا در کشور فعالیت می‌کنند و بخشی از مدیریت شهرها و روستاها را بر عهده‌دارند.

وی افزود: در قدم اول شوراها خوب پیش رفتند و در قدم دوم قانون جامع مدیریت شهری مطرح است. این قانون در قالب لایحه دولت به مجلس ارسال و مطالعه شد و اکنون در نوبت صحن قرار دارد. با تصویب این لایحه تمام مسائل مدیریت شهری در قالب پارلمان محلی با تشکیلات خاص قانونگذاری در شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد و کلیه زیرساخت ها در قالب مدیریت واحد شهری قرار خواهد گرفت.

محمودی گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله) در نهاد حاکمیتی بر ما حجت است و مردم در همه جا نقش مستقیم دارند. به واسطه دشمنی های آمریکای جنایتکار که مخالف گسترش اسلام در دنیا است و به دنبال افزایش تحریم ها در نفت، بازار تجاری و حمل و نقل است، ما باید شرایط نشاط اجتماعی و امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم و مسائل معیشتی را مورد توجه قرار دهیم.

محمودی شاه نشین با اشاره به پیگیری پروژه های عمرانی شهر تصریح کرد: باید تلاش و نظارت بیشتری بر پروژه های نیمه کاره عمرانی مانند تقاطع غیر همسطح ورودی شهر و خط ریل آهن صورت گیرد تا بار ترافیکی کاهش یابد. همچنین در پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان قدس مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در فروردین‌ ۹۸ تخصیص یافت و با همکاری و مشارکت دستگاه های مربوطه این پروژه در حال تکمیل است.

نظر شما