شناسهٔ خبر: 154985 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

با رفع موانع تولید می توان از تضییع حقوق کارگران جلوگیری کرد

حجت السلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در جلسه شورای اداری با تأکید بر رونق تولید و حمایت از کالای داخلی گفت: نگاه ما در جامعه باید در جهت تلاش، تقویت و ترویج روحیه کار باید و ظرفیت های کاری را معرفی کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد، با اشاره به نامه ۵۴ نهج البلاغه، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در نامه حکومت داری به مالک اشتر علاوه بر تقوا و ایثار طاعت خدا به تبعیت کردن از آنچه که خدا در قرآن به بندگان در قرآن کریم دستور داده، سفارش می کند. با توجه به این نامه مدیران باید به فرائض و سنن بیشتر مقید باشند که با تبعیت واجبات و مستحبات است که انسان به سعادت می رسد و باید خدای سبحان را با قلب، دست و زبان یاری کرد.

وی افزود: کارگزاران نظام اسلامی هر کاری که برای مردم و اعتلای نظام اسلامی انجام دهند به خدا یاری کرده اند. خدای بزرگ یاری گر و عزت بخش کسی است که خدا را یاری کند و به مردم عزت دهد و خود را در مقابل شهوات و هواهای نفسانی حفظ کند.

امام جمعه با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: در سال ۷۸ اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی آغاز به کار کردند و قانون اساسی نیز مانند اسلام برای حضور مردم و مشورت دادن به مدیران و مسئولان در تعیین سرنوشت خود، ارزش قایل شد. حضور شوراها، نماد تجلی و مردم سالاری دینی و مکمل اسلامیت نظام است. نظام اسلامی که بوجود آورنده و پشتیبان آن مردم هستند و حفظ نظام نیز توسط مردم است‌ تا مشکلات و مسایل مردم به گوش مسئولین بالادستی برسد و هم حلقه وصلی برای انعکاس خدمات نظام و رابط بین مردم و حاکمیت باشند.
وی ادامه داد: بهترین پشتوانه برای شورا ها، اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه است و شوراها با خوب شنیدن، دیدن و توجه کردن به مسایل مردم و انعکاس آن از این سرمایه عظیم حفاظت کنند.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت شوراها در سازندگی و پیشبرد امور گفت: شورای اسلامی شهرستان قدس پرتلاش و متعهد است و یکی از نشانه های توانمندی آنها انتخاب شهردار توانمند است.

حجت السلام والمسلمین جوکار با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، یادآور شد: ۳۰۰ شهید در آب های خلیج فارس تقدیم نظام شد. یکی از ارزش های خلیج فارس، تنگه هرمز به دلیل شاهراه اصلی ترانزیت تنگه هرمز است و اشراف آن به دست جمهوری اسلامی و پاسداران انقلاب اسلامی است. به طوری که ناوهای آمریکایی برای تردد باید به زبان فارسی صحبت کنند.
وی با تأکید بر سخن مقام معظم رهبری بیان کرد: ما هر اندازه و هر مقدار که بخواهیم نفت خود را صادر می‌کنیم و تنگه هرمز دست ماست و دشمن مثل همیشه در این تحریم شکست خواهند خورد. بیش از نام خلیج فارس باید به نان خلیج فارس توجه داشت و ظرفیت های بسیاری در این منطقه وجود دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها، کشور را اداره کرد و وابستگی به نفت را به صفر رساند.

وی با اشاره به روز کار و کارگر افزود: بوسیدن دست کارگر تنها شعار نیست و برگرفته از وحی الهی به پیامبر بود و نشان دهنده ارزش گذاری پیامبر و اسلام به کارگران است. نگاه ما در جامعه به کارگر باید در جهت تلاش، تقویت و ترویج روحیه کار باشد و ظرفیت های کاری را در جامعه معرفی کنیم و از ترویج ثروت های بادآورده که ضرباتی بر کار و کارگر وارد می شود، جلوگیری کرده تا موانع کار برداشته شده تا از تضییع حقوق کارگر جلوگیری شود. امروز کارگر هر چه تلاش کند باز هم در معیشت خود مشکل دارد و لازم است تمام دستگاه ها کمک داشته و در این زمینه دستگاه قضایی نیز تلاش وافر دارد.
وی در بحث رونق تولید گفت: علاوه بر موضوع تقویت کار و کارگر ایرانی و رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید و سرمایه ایرانی مطرح است و باید این حمایت را از خود شروع کنیم و اگر ما در این امر پیشتاز شویم، تولید داخلی تقویت می شود.
امام جمعه در ارتباط با روز معلم افزود: هفته معلم به مناسبت شهادت فیلسوف و دانشمند متفکر مرحوم شهید مطهری، عالمی که همه بخش های زندگی او درس های فراوانی دارد، نام گرفته است. هرکس به هرجا و مسند و پست و مقامی رسیده است به برکت وجود معلم بوده و و باید از شأن و جایگاه معلم تلاش کرد و معلمین نیز با روحیه دینی و انقلابی در تربیت نیروی جوان صالح و شایسته در جهت گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به سفر خود و مسئولین شهری به مناطق سیل زده استان لرستان، تصریح کرد: بحران مدیریت در این مناطق دیده می شود و سیلزدگانی که بخشی از منزل آنها از بین رفته و یا غیرقابل استفاده شده و وسایل خود را از دست داده اند به ساخت مسکن و تهیه لوازم خانگی و غذای گرم نیازمند هستند. فرماندهی واحد باید در این مناطق انجام شود تا با ساماندهی مدیریتی مشکلات این مردم برطرف شود. صبوری مردم سیلزده قابل قدردانی است و سیل را نردبانی برای رسیدن به آسمان می دانستند و کمک های روحانیون، نیروهای جهادی، ارتش، بسیج و سپاه بسیار ارزشمند و تداعی کننده صحنه همدلی، خدمت و احیا روحیات دوران انقلاب و دوران مقدس بود.

نظر شما