شناسهٔ خبر: 154942 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حداکثر و حداقل نرخ طرح ترافیک خبرنگاران

حمل ونقل عمومی 43 مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک با اشاره به نرخ حداقل و حداکثر عوارض طرح ترافیک خبرنگاران، گفت: خبرنگارانی که از سهمیه طرح ترافیک برخوردار نشوند حتماً کارت بلیت الکترونیک یک ساله حمل و نقل عمومی دریافت خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک، در ارتباط با طرح ترافیک خبرنگاران و هزینه عوارض مربوطه اظهار داشت: حداکثر هزینه طرح برای خبرنگاران در زمان‌های اوج ترافیک در صورتی که خودرو نیز معاینه فنی برتر نداشته باشد روزانه 4140 تومان است.

وی افزود: در صورتی که خودروی خبرنگار معاینه فنی برتر داشته باشد و در زمان اوج ترافیک تردد شود 3105 تومان هزینه عوارض طرح ترافیک در نظر گرفته می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: اگر در زمان‌های غیر اوج ترافیک و با معاینه فنی برتر خبرنگاران تردد کنند، عوارض طرح آنها 1449 تومان است و اگر معاینه فنی برتری در کار نباشد و در زمان غیر اوج تردد شود هزینه طرح ترافیک برای خبرنگار 1930 تومان هزینه دارد.

سعیدیان‌فر خاطرنشان کرد: از یک تیرماه سال جاری تردد محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)،  نیاز به پرداخت عوارض دارد که میزان آن نصف عوارض طرح ترافیک است، البته برای ترددهای کمتر از 20 روز رایگان در نظر گرفته شده ولی حتماً همه افراد از جمله خبرنگاران که در این محدوده تردد می‌کنند باید جهت ثبت‌نام به سامانه «تهران من» مراجعه کنند.

وی بیان داشت: خبرنگارانی که از سهمیه طرح ترافیک برخوردار نشوند کارت بلیت الکترونیک یک ساله به آنها تعلق خواهد گرفت که میزان آن بستگی به اعتباری دارد که در کمیته مربوطه در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم میزان این اعتبار بیش از سال گذشته باشد.

مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: امسال به طور کلی خبرنگاران از تخفیف 90 درصدی عوارض طرح ترافیک بهره‌مند هستند.

نظر شما