شناسهٔ خبر: 154936 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم ندارد

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم ندارد، گفت: بهتر است دولت ب شعار سال را با حمایت از تولیدکنندگان عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی از ریال به تومان اظهارداشت: این موضوع جدید نیست و در دولت‌های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود اما عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مردم در خرید و فروش‌های روزانه خود از واژه تومان استفاده می‌کنند، افزود: حذف صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی باعث می‌شود که پول زبانی با پول واقعی یکسان شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم ندارد، تصریح کرد: بهتر است دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم  شعار سال (رونق تولید) را با حمایت از تولیدکنندگان، عملیاتی کند که در نتیجه آن اقتصاد کشور به حرکت درآمده و باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید مردم شود.

حجت الاسلام لارگانی ادامه داد: دولت برای بالا بردن رشد اقتصادی و افزیایش قدرت پول ملی باید صادرات را گسترش و جلوی قاچاق کالا و واردات بی‌رویه را بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح معایب حذف صفر از پول ملی، گفت: این اقدام  در شرایط فعلی اقتصادی کشور باعث افزایش هزینه‌های سنگین برای دولت در نتیجه جایگزین اسکناس‌ها و مسکوکات جدید با فعلی می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: حذف صفر از پول ملی سبب ناسازگاری دفاتر و صورت‌های مالی و پایگاه‌های اطلاعاتی جدید و قدیم و تحمیل هزینه به فعالان اقتصاد شده و بی‌نظمی بین اطلاعات پیشین و جدید به وجود می‌آید.

نظر شما