شناسهٔ خبر: 154867 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکسیران برتر پایتخت با رأی شهروندان انتخاب می‌شود

تاکسی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برگزاری جشنواره تاکسیرانی گفت: تاکسیران برتر پایتخت با رأی شهروندان انتخاب می‌شود.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در نشست خبری جشنواره تاکسیرانی تهران اظهارداشت: جشنواره تاکسیرانی تهران ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود که در افتتاحیه آن علاوه بر شهردار از وزارت کشور، مجلس، شورای شهر و  تاکسیرانی‌های سراسر کشور حضوردارند.

وی بیان داست: محورهای جشنواره شامل تاکسی مدیریت نظارت و خدمات، تاکسی ارتقاء فرهنگ ترافیکی، تاکسی سلامت و حفظ محیط زیست، تاکسی علم فناوری و کارآفرینی، تاکسی فرهنگ هنر و رسانه است.

قنادان با اشاره به اینکه افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت taxi.tehran.ir مراجعه کنند،گفت: روش‌های رای دادن به تاکسیران نمونه، شماره گیری رایگان کد#۷۷۷ ۱۳۷ و معرفی پلاک تاکسی مربوطه،  ورود به اپلیکیشن روبیکا و انتخاب گزینه تاکسی پلاس، مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی به نشانی Taxi.tehran.ir، امتیاز دهی با استفاده از سامانه‌های پرداخت الکترونیکی فون پی، تومن و...است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: محورهای امتیازدهی شامل رفتار و اخلاق حرفه ای تاکسیران، آراستگی ظاهری تاکسیران، به کارگیری امکانات رفاهی برای مسافر و نظافت داخلی خودرو است.

قنادان گفت: تاکسیرانی بزرگترین و بیشترین مسئولیت را در حمل و نقل مسافر با ۸۰ هزار ناوگان دارد و تلاش میکنیم اقدامات گسترده‌ای برای خدمت رسانی بیشتر انجام دهیم.

وی افزود: درصد بزرگی از تاکسی‌ها تحت نظارت هوشمند قرار داردو بزرگترین پروژه در این زمینه هفته آینده رونمایی خواهد شد.

* افزایش نرخ تاکسی بر اساس تورم رسمی کشور باشد

قنادان در ادامه در ارتباط با نرخ کرایه تاکسی اظهار داشت: این مسأله برمبنای قیمت تمام شده محاسبه می‌شود و دستگاه‌های مختلف برای تعیین آن اقدام می‌کنند به صورتی که لایحه مربوطه از شهرداری به شورا منتقل و پس از رأی‌گیری جهت تصویب نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از معضلات ما در این زمینه اجرای با تأخیر نرخ‌های جدید طی سال‌های گذشته بوده است، افزود: نرخ‌های جدید به طور معمول بر همین اساس از اواسط تابستان اجرا می‌شد و بروکراسی طولانی مانعی برای این مسأله بود.

قنادان بیان داشت: سال گذشته لایحه جدید محاسبه و در شورا بررسی شد و بر اساس تأیید فرمانداری قرار بر این گرفت که مبنای نرخ تاکسی‌ها بر اساس نرخ رسمی کشور باشد که البته ملاحظاتی را فرمانداری در این زمینه داشت و در حال حاضر نکته مهم در مورد بخش‌هایی از دولت است که باید نرخ تورم رسمی در این زمینه استعلام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: امیدواریم امسال اجرای نرخ‌های جدید تاکسی‌ها زودتر از سال گذشته باشد تا بلاتکلیفی شهروندان و تاکسی‌ها در این زمینه برطرف شود.

* 60 درصد تاکسی‌ها مجهز به سامانه پرداخت الکترونیک 

وی در ادامه به ضرورت توسعه پرداخت الکترونیک از تاکسی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اکنون بیش از 60 درصد تاکسی‌ها به سامانه پرداخت الکترونیک متصل شده و 24 هزار تاکسی در تهران در این زمینه تجهیز شده‌اند.

* 20 هزار سرویس مدرسه تحت پوشش تاکسیرانی 

قنادان با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار سرویس مدرسه تحت پوشش سازمان تاکسیرانی هستند، گفت: پروفایل الکترونیکی راننده‌ها در سامانه تاکسیرانی قابل مشاهده است و افراد با درج پلاک راننده می‌توانند از سوابق آن آگاهی یابند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 440 پیمانکار سرویس مدرسه ساماندهی آنها را بر عهده داشته که همه دارای پرونده تخصصی است فراخوان برای سرویس مدرسه جهت سال تحصیلی 98-99 از انتهای اردیبهشت آغاز و برنامه ارتقای کیفیت این شرکت‌ها را خواهیم داشت.

نظر شما