شناسهٔ خبر: 154860 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارسال ۳۵۰ نیرو و ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات شهرداری تهران به استان‌های سیل‌زده

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امکانات شهرداری‌تهران شامل ۳۵۰ نیرو و حدود ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به سوی مناطق سیل ‌زده بسیج شد.

به گزارش «نماینده»، محسن‌ هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه مدیریت‌بحران استان خوزستان که در محل فرمانداری سوسنگرد برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولیعصر (عج)، با بیان اینکه در این چند هفته که از بحران سیل می‌گذرد، شاهد تبلور فرهنگ و رفتار مهدویت در میان مردم برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حاصل از سیل بودیم، گفت: برای مجموعه شهرداری تهران این افتخار بزرگی‌ است که همراه مسئولین استان خوزستان در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف این دیار است.

وی با اشاره به کمک‌های شهرداری و شورای‌شهر تهران به مناطق سیل‌زده سراسر کشور، عنوان کرد: در همان ابتدای بحث سیل در سراسر کشور، شهردار محترم تهران به اقای یزدانی دستور دادند که در منطقه سیل‌زده استان گلستان حضور پیدا کند. بعدهم که حادثه سیل استان لرستان خوزستان پیش‌آمد، امکانات شهرداری‌تهران شامل ۳۵۰ نیرو و حدود ۱۲۰دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به سوی منطقه بسیج شد.

رئیس‌ شورای‌ شهر تهران افزود: حناچی، لایحه‌ای را به شورا ارسال کرد و از شورا درخواست نقدینگی ۱۰میلیارد تومانی برای کمک به سیل‌زدگان به اضافه ارسال امکانات لجستیکی داشت که این لایحه را در شورا کامل‌تر کردیم و نهایتا هم تصویب شد. تلاش همه ما در مجموعه مدیریت شهری تهران، این است که تا رفع کامل مشکلات حاصل از سیل‌اخیر در کنار مردم خوزستان بمانیم.

مرتضی الویری رییس شورای عالی استان ها نیز در سخنانی کوتاه در این جلسه، ضمن اشاره به مشارکت‌های مردمی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: در جلسه شورای عالی استان ها که امروز برگزار کردیم، تقریبا کلیه نمایندگان معتقد بودند که کمک گروه های مردمی بهتر و بیشتر از کمک دولت بوده است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت عظیم گروه های مردمی در جهت مشارکت بیشتر در امر کمک‌رسانی، افزود: باید از ظرفیت مشارکت‌های مردمی به صورت سیستماتیک استفاده کنیم و از نیروی عظیم تنها در موقع حادثه بهره نگیریم، بلکه قبل از وقوع حادثه هم از این ظرفیت استفاده کنیم. مثلا می توانیم در بازسازی خرابی‌های حاصل از سیل‌اخیر از مشارکت‌های مردمی بهره‌ بگیریم.

نظر شما