شناسهٔ خبر: 154843 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه: روحانی شأن جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را پایین نیاورد

آزادی خواه2 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی دارای شأن و ویژگی‌های بالایی است که باید نقد سیاست‌های فرهنگی کشور در آنجا صورت پذیرد گفت: شان این شورا راهبردی، علمی و سیاستگذاری است و حتماً باید در جلسات بررسی موضوعات، نقد وجود داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه آقای روحانی دارای عکس‌العمل‌هایی خاص در مواجهه با منتقدین خود است گفت: رئیس‌جمهوری که در یکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرده می‌توان حتی علیه معصوم هم نقد کرد، اما عملا انتقاد افراد متخصص را نمی‌تواند هضم کند که البته این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: یکی از اشکالات مدیریتی آقای رئیس‌جمهور که البته بنده از سر دلسوزی آن را بیان می‌کنم، انتقادناپذیری وی است که این موضوع می‌تواند بسیار خطرساز باشد.

آزادیخواه اظهار داشت:‌ در بحث سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور این موضوع به عینه مشخص بود؛ چراکه برخی اطرافیان رئیس‌جمهور و منسوبین وی‌ در روزهای قبل تلاش گسترده‌ای را انجام دادند و اصرار کردند و نمایندگان مردم در خانه ملت امضای خود را از پای برگه طرح سوال از رئیس‌جمهور پس بگیرند. البته به لطف خداوند این ۵ سوال از آقای روحانی مطرح شد، اما اصرار دولتی‌ها در این خصوص بسیار سوال برانگیز بود که البته برخاسته از انتقادناپذیری رئیس‌جمهور بود.

وی با تأکید بر این‌که باید دلسوزان همواره موضوعات مورد نظر را به بوته نقد بکشند و قطعا مقدمه تعالی و رشد کشور انتقاد سازنده است،‌افزود: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای شان و ویژگی‌های بالایی است که باید نقد سیاست‌های فرهنگی کشور در آنجا صورت پذیرد؛ چراکه شان این شورا راهبردی و علمی و سیاست‌گذاری است و حتماً باید در جلسات سیاست‌گذاری نقد و بررسی مسائل انجام شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر کسی در جلسات شورای انقلاب فرهنگی نقدی به حرف‌های رئیس‌جمهور و موضوعات فرهنگی کشور داشت، معنایش مخالفت با آقای روحانی نیست و بهتر است آقای روحانی نقد به سیاست‌هایش را برای اعضای کابینه و جامعه و مخالفت با اقداماتش را تبیین کند.

آزادیخواه با بیان این‌که در جلسات شورای انقلاب فرهنگی نقد به مسائل فرهنگی به منظور تدوین اسناد بالادستی صورت می‌گیرد، گفت: نوع برخورد آقای روحانی با آقایان ضرغامی و رحیم‌پور ازغدی در جلسات شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی قطعا باید ترمیم شود.

نظر شما