شناسهٔ خبر: 154840 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی: آقای دژپسند چه اقدامی برای حل مشکلات اقتصادی کرده‌اید

حاجی دلیگانی/2 نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که ظاهرا فراموش کرده‌اید وزیر اقتصاد هستید. در مدت وزارت‌تان چه اقدامی برای کنترل تورم و به طور کل سروسامان دادن به وضعیت اقتصاد کشور کرده‌اید؟

به گزارش «نماینده»،حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری  به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: آقای وزیر در مدت وزارت‌تان چه اقدامی در خصوص کنترل نقدینگی، کاهش تورم و در یک کلام سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و عمل به وعده‌های زمان اخذ رای از مجلس کرده‌اید. متن کامل این تذکر به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: جناب آقای وزیر

ظاهراً فراموش کرده‌اید وزیر اقتصاد و متولی مستقیم امور اقتصادی کشور هستید، در این مدت چه اقدامی در خصوص کنترل نقدینگی، کاهش تورم و در یک کلام سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و عمل به وعده‌های زمان اخذ رای از مجلس کرده‌اید.

شرح تذکر: جناب آقای وزیر

با مطالعه اجمالی شرح وظایف وزارت اقتصادی و دارایی و توجه به فلسفه تشکیل این وزارتخانه با سهولت متوجه می‌شوید که رفع عمده مشکلات اقتصادی کشور ازجمله وظایف صریح و مسلم آن وزارتخانه است. سیاست‌گذاری پولی و بانکی، سیاست‌گذاری بیمه، سیاست‌گذاری و نظارت مالی تنها بخشی از وظایف و اختیارات شماست، اما معلوم نیست چرا فقط نظاره‌گر افزایش ثانیه‌ای تورم و فشار اقتصادی به مردم هستید؟

نظر شما