شناسهٔ خبر: 154833 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شکایت از هیئت رئیسه پارلمان برای عدم توجه به طرح تفحص از مجلس

ابطحی/2 نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: اگر روند بی‌توجهی به طرح تفحص از مجلس ادامه یابد، قطعا از طریق کمیسیون تدوین آئین‌نامه از هیئت رئیسه شکایت می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از ارائه این طرح به هیئت رئیسه ، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ارجاع شده و در این کمیسیون مسکوت مانده است.

وی افزود: این در حالیست که محورهای تفحص از مجلس فقط مربوط به مسائل مالی این قوه نبود که تنها به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود بلکه موضوعاتی مانند نحوه امور استخدامی و همچنین سفرهای خارجی نمایندگان نیز از دیگر محورهای تفحص است که باید این طرح به کمیسیون‌های دیگر نیز ارجاع می‌شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: بنده چندین بار درباره روند بررسی این طرح تفحص به رئیس مجلس و تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تذکر داده‌ام اما توجهی به این تذکرات نشده و گویا اراده‌ای برای برای رسیدگی به این طرح نیست.

ابطحی در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که به یک طرح در مجلس رسیدگی نمی‌شود، طراحان برای به جریان افتادن طرح از چه ابزارهایی می‌توانند استفاده کنند، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طراحان می‌توانند با جمع‌آوری 50 امضا از طریق کمیسیون تدوین آئین‌نامه می‌توانند از رئیس و اعضای هیئت رئیسه شکایت کرده تا اعضای هیئت رئیسه از سمت خود برکنار شوند و همچنین با توجه به اینکه رسیدگی به طرز عملکرد قوای سه‌گانه از وظایف این کمیسیون است لذا می‌توان از این روش نیز عدم رسیدگی به تفحص از مجلس را پیگیری کد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر روند بی‌توجهی به طرح تفحص از مجلس ادامه یابد قطعا از طریق این 2 ابزار برای به جریان افتادن طرح مذکور استفاده خواهیم کرد.

ابطحی با بیان اینکه اگر روند بی توجهی به این طرح ادامه یابد قطعا رسیدگی به این طرح به عمر مجلس دهم نمی‌رسد، گفت: امیدوارم  هیئت رئیسه مجلس که خرداد ماه بر سر کار می‌آید به این طرح توجه کند.

نظر شما