شناسهٔ خبر: 154832 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

مجلس نباید به FATF رأی دهد/ طوفان طبس نمونه ای از حقانیت انقلاب اسلامی است

FATF امام جمعه شهرستان قدس گفت: بهترین پاسخ متقابل و متناست مجلس در مقابل اقدام وقیحانه دولت امریکا علیه سپاه پاسداران، خروج از برجام و رای ندادن به FATF است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۳۰ فروردین ۹۸)، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوا و صراط مستقیم الهی و خدا محوری در زندگی، اظهار داشت: حضرت مهدی(عج) در سال ۲۵۵ هجری قمری متولد شدند و از ۵ سالگی دوران غیبت صغری ایشان آغاز شد و ۶۵ سال طول کشید و پس از آن دوران غیبت کبری آغاز شده که امروز ۱۱۱۱ سال از دوران غیبت کبری آن حضرت می گذرد و نیمه شعبان امسال ۱۱۸۵ سال از عمر مبارک ایشان می گذرد.

وی با اشاره به روایتی که پیامبر (ص) به امام علی (ع) در ارتباط با جانشینی امیر المومنین پس از پیامبر و ائمه بعد از آن، ادامه داد: دوره ای می‌رسد که امامی از فرزندان من از انظار مردم غایب می‌شود و مردم سرگردان شده و به دنبال او میگردند. در این موقعیت است که شیعیان علی مورد زخم زبان دشمن قرار می‌گیرند و حضرت فرمودند که حجت و ولی خدا در میان مردم حضور دارد و در میان آنها از شرق تا غرب این سرزمین زندگی میکند و صدای شما را میشنود و بر جماعت و پیروان خود، سلام می‌کند و همه را می‌بیند اما دیده نمی‌شود تا زمانی که روز موعود فرا رسد. آن روز سرور و شادی فرزندان و شیعیان علی(ع) است. وجود امام زمان (عج) قابل انکار نیست و مانند خورشید پشت ابر است.
خطیب نماز جمعه گفت: اصلی ترین راه رسیدن به تقوا، قرارگرفتن در صراط مستقیم است و در سوره مبارکه انعام آیه ۱۵۳ نیز به آن اشاره کرده است و ذکر صراط مستقیم در نمازهای یومیه نیز آمده است. راه های متفرق و پراکنده را نروید چراکه انسان ها را از راه خدا باز می دارد. صراط مستقیم، صراط نبوت پیامبر(س) است و پس از پیامبر راه مستقیم حضرت علی و ائمه هدی علیهم السلام هستند و امروز تنها راه رسیدن به تقوا، راه تبعیت از امام زمان(عج) است.

وی افزود: روز میلاد امام زمان(عج)، به نام روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده و این روز، روز احیاگر مؤمنان است. امام زمان(عج) یار و یاور مستضعفان و نابودکننده ستمگران است و با ظهور ایشان انقلاب و دگرگونی در جهان ایجاد می‌شود.
امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: دو امام انقلاب برای رسیدن به انقلاب جهانی مستضعفان سه مرحله را به عنوان راهبرد مشخص کرده اند که یکی از آنها پیروزی انقلاب اسلامی و دوم تشکیل هسته مقاومت در منطقه بود که محقق شدند و سومین راهبرد، تشکیل حزب جهانی مستضعفان است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دو چشم اندازی که رهبری در این بیانیه اشاره داشته اند ایجاد تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی آن و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.
وی یادآور شد: روز میلاد امام زمان(عج) از سوی رهبری به نام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری(مدظله) فرمودند که سربازان گمنام امام زمان، نیروهایی اند که شبانه روزی در دفاع از انقلاب، شخصیت ها و ارزش های انقلاب تلاش می کنند و در عرصه‌های مختلفی مانند انحرافات، توطئه ها، کودتا ها و مبارزه با قاچاق، دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و مقابله و پیشگیری از کسانی که با ارزش های انقلاب ناسازگاری دارند، موفق عمل کرده اند و اینکه امروز امنیت پایدار داریم و به راحتی در مناسبت‌های مختلف برنامه ها را اجرا می‌کنیم، همه به دلیل مجاهدت ها و امنیتی است که سربازان گمنام فراهم کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲ اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) گفت: امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. خدمات سپاه و پاسداران انقلاب در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و رهبری فرمودند که سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس در ارتباط با اقدام وقیحانه امریکا علیه سپاه گفت: بهترین پاسخ متقابل و متناست در مقابل این اقدام زشت، یکی خروج از برجام و دوم رای ندادن به FATF است. اروپایی ها بدعهدی خود را نشان داده اند و کسانی که در کشور با برجام موافق بوده و سینه چاک کرده بودند، امروز به بی خاصیتی برجام پی برده اند و دولت باید پاسخگو باشد. مجلس با رأی ندادن به FATF  سیلی و تودهانی محکمی به امریکای جنایتکار بزند. تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گواه است که امریکا بارها از انقلاب اسلامی شکست خورده و نمونه این شکست جریان صحرای طبس است که این جریان نسخه دومی بود که خداوند در حفاظت از خانه خود با پرندگان ابابیل انجام داد و در جریان طبس، طوفان شن مأمور حفاظت از انقلاب اسلامی و برخورد با ابرهه زمان شد و این دلیل بر حقانیت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه با اشاره به دیدار رهبری با نیروهای ارتش تصریح کرد: مقام معظم رهبری وحدت میان نیروهای مسلح و اقدام به جا و شایسته سپاه و ارتش در صحنه های زیبایی که در مناطق سیل زده خلق کردند تجلیل نمودند و جلوه‌هایی از شعار واقعی ارتش فدای ملت، امروز دیده می‌شود و خدمت نیروهای مسلح به مردم موجب نابودی دشمن شده و این پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن و امام زمان(عج) سپرده خواهد شد.

نظر شما