شناسهٔ خبر: 154830 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت الله صدیقی:

امروز خطر هجوم مستکبران از دوران دفاع مقدس بیشتر است/ کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تمام شده تلقی نکنیم

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: خطر هجوم شیاطین و مستکبران رفع نشده و نسبت به دوران جنگ تحمیلی تشدید شده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز با اشاره به اینکه ظهور امام زمان (عج) تشکیل حکومت صالحان و مستضعفان است، امام را خلیفه مطلق خدا خواند و گفت اگر کسی نیاز بشر را به حکومت حضرت مهدی (عج) درک کند دیگر شب و روز نمی‌شناسد.

وی با تاکید بر اینکه خطر هجوم شیاطین و مستضعفان رفع نشده و نسبت به دوران جنگ تحمیلی تشدید شده است اظهار داشت: یوسف ما نیامده است اما امروز، پرچم‌دار ولایت به مانند برادر یوسف است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز وقت نشستن نیست و همه باید به پا خیزیم چرا که امام زمان موجود است و باید کاری کنیم تا تشریف بیاورد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تهدیدهای دشمن درباره تشدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: چرا نگران تشدید تحریم‌ها هستید؟ مگر ما خدا نداریم؟ مگر روزی ما را خدا نمی‌دهد؟ در سوره منافقون می‌خوانیم که در صدر اسلام هم دشمنان می‌گفتند به مسلمانان کمک نکنید،‌آنها را محاصره کنید تا از هم بپاشند اما امروز خود  آمریکا هم گرفتار مشکلات است.

صدیقی با اشاره به بروز سیل در چند استان کشور گفت: خدا ما را امتحان می‌کند و هرچه سختی امتحان بیشتر باشد می‌خواهد مقام بالاتری به ما بدهد. همانطور که سردار سلیمانی گفته است هر وقت فشارها بر ما بیشتر می‌شد امیدمان به یک زایش جدید افزایش می‌یافت.

وی با تاکید بر اینکه خدا می‌خواهد در فشارها ما را برجسته‌تر کند اظهار داشت: آنچه برای ملت پیش می‌آید کارنامه درخشانی است؛ کارنامه‌ای که در دوران دردمنشی طاغوت و ساواک، در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و ... شاهد آن بودیم یعنی هیچ روزی بر ما نگذشته است که جبهه‌ای در مقابل ما نباشد و امروز هم مدافعان حرم به دنیا ثابت کردند که انقلاب اسلامی پاینده، بالنده و پویا است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما توانستیم دو کشور منطقه را بیمه کنیم و اقتدار آمریکا را زیر سوال ببریم و نفوذ این کشور را در هم بشکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مال ربوی و رانتی و بیت‌المال‌خوری نمی‌تواند مددی بر کشور باشد و تولید را از بین می‌برد گفت: چرا خود را از رزق حلال که نتیجه تولید صحیح،‌بازار بدون احتکار و معاملات حلال است محروم می‌کنیم؟ طبق وعده خدا اگر ما اهل استغفار باشیم فرزندان ما وبال ما نخواهند بود.

صدیقی با اشاره به اینکه از عوارض هر رحمتی یک امتحان است گفت: سیل اخیر برای بخشی از هموطنان ما مشکلاتی ایجاد کرد؛ تعدادی جان باختند و تعدادی یک شبه همه امکانات خود را از دست دادند اما این سیل برای ما تداعی دوران دفاع مقدس بود و خار چشمی برای دشمنان شد و آنها که در برجام رسوا شده بودند نشان دادند که هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم برای ملت منفعتی ندارند و مانع ارسال کمک‌ها به مردم سیل زده شدند. این پیامی است برای آنها که نگاه به غرب دوخته‌اند و تصور می‌کنند که رابطه با غرب مشکلات ما را حل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مرگ ندارد و آغاز یک انقلاب جهانی است،‌نشانه آن را آمادگی مردم برای حضور در جبهه‌های مختلف خواند و با اشاره به شرکت نیروهای مردمی،‌بسیجیان،‌دانشجویان و طلاب در امدادرسانی به سیل‌زدگان عنوان داشت. دولت باید از این صحنه‌ها عبرت بگیرد و بداند که زمانی می‌تواند اقتصاد را رونق دهد که کار را بدست جوانان بسپارد.

خطیب جمعه تهران با تصریح بر اینکه امروز در جبهه جنگ قرار داریم گفت: جوانان ما پهباد می‌سازند، موشک‌های ما بازدارنده است و این قدرت دفاعی ما نتیجه تفکری است که ولایت فقیه را نماینده امام زمان می‌شمارد و همین تفکر ولایی را در امدادرسانی به سیل‌زدگان و نیز در جریان مدافعان حرم دیدیم.

وی با تسلیت به سیل‌زدگان کشور، سیل را فرصت و عبرت خواند و افزود: کشور ما حوادثی به خود دیده است که اگر در هر کشور دیگری به جز مملکت امام زمان (عج) رخ می‌دهد آن را از بین می‌برد اما ما در کشتی امام زمان (عج) نشسته‌ایم.

صدیقی با تاکید بر اینکه نباید کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تمام شده تلقی شود، گفت: مرحله اول، مرحله تسکین بود اما پس از آن باید به فکر ریشه‌یابی مسائلی بود که کشور را با سیل مواجه کرد از جمله باید سدها را تحکیم کرد و توسعه داد.

وی با اشاره به آمادگی بسیاری از جوانان جهت اعزام به جبهه دفاع از حرم خاطرنشان کرد: امروز همان جوانان به صحنه دفاع از مردم در مشکل سیلاب‌ها رفتند از جمله 6 هزار طلبه تلاش مجاهدانه کردند و بسیجیان خوش درخشیدند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از نماز جمعه تهران اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را حماقت، بی‌شرمی و شرارت خواند و گفت: اروپایی‌ها نیز دسته‌کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روز سختی ما را تنها می‌گذارند.

امام جمعه موقت تهران راه خروج از بن‌بست‌های کشور و نیز ظهور امام زمان (عج) را ایمان به خدا، تکیه به امام زمان و سر سپردن به ولایت خواند و تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با اقدام اخیر خود به سپاه ضربه بزنند اما ادو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

نظر شما