شناسهٔ خبر: 154820 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله رئیسی:

مشکلاتی که در رابطه با سیل به وقوع پیوست، نباید فراموش شود

رئیسی در ورود به خوزستان رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به استان خوزستان گفت: باید آسیب شناسی انجام شود که بعد از این وقتی باران رحمت الهی بر سرزمین ما نازل شد، شاهد بروز مشکلات این‌چنینی نباشیم.

به گزارش «نماینده» آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان خوزستان، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما برنامه‌ سفر استانی را برای کلیه استان‌ها در دستور کار داشتیم اما با توجه به وقوع سیلاب اخیر، سفر به خوزستان و دیدار با مردم حادثه‌دیده این استان را در اولویت قرار دادیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: جا دارد همین جا از همه نیروهای دولتی و مردمی اعم از امدادگران هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج، کمیته امداد، نهادهای مردمی و همه کسانی که برای کاستن بخشی از آلام مردم عزیز، مجاهد، خونگرم و مقاوم خوزستان و سایر نقاط سیل‌زده کشور وارد میدان شدند، صمیمانه قدردانی کنم.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: گام دوم پس از امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، عمران و آبادانی مناطقی است که متحمل خسارت شده‌اند که در این گام نیز باید همه افراد و دستگاه‌ها به طور جدی وارد شوند و مردم عزیز استان‌های درگیر سیل را تنها نگذارند.

رئیس قوه قضاییه، گام سوم را آسیب‌شناسی دقیق سیلاب‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: آنچه موجب درس‌آموزی از این حوادث تلخ می‌شود، مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق و موشکافانه است که در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید به صورت همه‌جانبه و فعال ورود کنند تا ان‌شاءالله با یک جمع‌بندی صحیح و جامع، به نقطه‌ای برسیم که دیگر بارش‌هایی نظیر آنچه در کشور رخ داد، برای همه مردم باران رحمت الهی باشد و خدای ناکرده تبدیل به نقمت و عذاب نشود.

براساس این گزارش، دیدار با سران عشایر، اقوام و طوایف عرب، بختیاری و لر استان خوزستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با اعضای شورای قضایی و قضات دستگاه قضایی و همچنین حضور در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان از برنامه های پیش بینی شده در سفر رئیس قوه قضاییه است.

نظر شما