شناسهٔ خبر: 154804 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظر عضو کمیسیون صنایع درباره تفکیک وزارت «صمت»

وزارت صنعت عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تفکیک وزارت «صمت» خلاف برنامه ششم توسعه و اسناد بالا دستی است.

به گزارش «نماینده»، سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح تفکیک وزارت«صمت» در این کمیسیون، گفت: بر اساس این طرح وزارت «صمت» به 2 وزارتخانه بازرگانی و وزارت صنعت و معدن تفکیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگ کردن دولت خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور و استاد بالا دستی است، افزود: چنین طرح‌هایی باعث بزرگ شدن دولت و در نتیجه افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون با هدف رفع مشکلات توزع در کشور طرح مذکور را تصویب کرده‌اند، ادامه داد:یکی  از مشکلات در کشور ما توزیع کالاهای اساسی است که تفکیک وزارت »صمت» نمی‌تواند مشکل توزیع را در کشور حل کند.

مقدسی تصریح کرد: در داخل وزارت «صمت» حوزه‌ای مانند بازرگانی باید بتواند با اختیاراتی تام مشکلات مردم در بخش توزیع و موارد دیگر را حل کند.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد::تا زمانی که دیدگاه دولت به اقتصاد تغییر نکند و ساختارها اصلاح نشود افزایش وزارتخانه‌ها مشکلات مردم را حلنمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش بازرگانی و صنعت در سایر کشور ها هم نیز با هم ادقام شده‌اند ،اظهار کرد:دولت باید به سمت چابک و کوچک حرکت کند.

مقدسی یادآورشد:موضوع تفکیک وزارت «صمت» سال گذشته 2 بار در قالب طرح و لایحه به مجلس ارائه شد و درهر 2 بار از سوی نمایندگان رد شد،؛ با توجه به اینکه شرایط تغییر نکرده امکن رد شدن طرح مذکور در جلسه علنی پارلمان وجوددارد.

نظر شما