شناسهٔ خبر: 154799 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی:

لایحه تجارت نهایی می‌شود/ تلاش برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد

ملکشاهی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون تجارت و طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، در راستای کمک به رونق تولید، به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، الهیار ملکشاهی، با اشاره به جلسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس برای بررسی راهکارهای تولید ملی گفت: با توجه به اینکه سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نامگذاری شده کمیسیون حقوقی و قضائی در این راستا اقداماتی انجام خواهد داد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون تجارت از لوایح اقتصادی مهم است که به دلیل ایراد شورای نگهبان بررسی آن در مجلس متوقف شد لذا کمیسیون قضائی این لایحه را مجدداً مورد بررسی قرار داد و در حال حاضر دو کتاب از این لایحه مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده که در برگیرنده ۳۵۰ ماده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اظهار داشت: مقرر شد این ۳۵۰ ماده تحویل صحن علنی شود و به تدریج ۱۳۰۰ ماده این لایحه به صحن ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم لایحه اصلاح قانون تجارت را در مجلس دهم تعیین تکلیف کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که این لایحه باید به سرانجام برسد.

ملکشاهی اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از سوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به صحن علنی ارائه شده بود که به دلیل اخطار آقای کواکبیان به کمیسیون بازگشت. کمیسیون قضائی به اقدام هیأت رئیسه مبنی بر خارج کردن بررسی این طرح از دستور کار مجلس اعتراض کرد، این اعتراض پذیرفته شد و مجدداً بررسی این طرح در اولویت دستور کار مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: علاوه بر این در راستای مبارزه قوی‌تر با قاچاق کالا و ارز در حال بررسی این قانون هستیم تا اگر نیاز به اصلاح قانون است اقدام کنیم.

نظر شما