شناسهٔ خبر: 154763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی: شنیده‌ام دولت عامل عدم دعوت ازضرغامی و رحیم‌پورازغدی به شورای انقلاب فرهنگی است

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شنیده‌ام که دولت عامل عدم دعوت ازضرغامی و رحیم‌پورازغدی به جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم دعوت حسن رحیم‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه فردای این شورا گفت: از شنیدن این خبر بسیار تعجب کردم، چرا که آقایانی که می‌گفتند دهان منتقدین را نبندید، گویا با فشار وارده به شورای عالی انقلاب فرهنگی، بالاتر از این کار را انجام داده و افراد منتقدشان را از حضور در این نشست حذف کردند.  

وی افزود: حذف و طرد گویا از سیاست‌های دولتی فعلی است و اگر بناست که یک نفر حرف بزند، پس واژگان جمهوری و دموکراسی کجا رفته است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر بناست یک نفر سخن بگوید و سؤال کردن از او ممنوع باشد، این تفکر، تفکری جامد و اشعری‌گری است و امیدوارم کسانی که دم از شعار آزادی و زنده‌باد مخالف من می‌زنند، به این شعار و حرف خود پایبند باشند.  

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار داشت: وقتی فردی مخالفین خود را به جهنم حواله می‌دهد، انتظاری از او نیست.  

وی خاطرنشان کرد: با بستن دهان‌ها، در کشور دیکتاتوری ایجاد می‌شود، لذا امیدوارم که دولت تصمیمات خود را اصلاح کرده و توضیح قانع‌کننده‌ای برای عدم دعوت از آقایان ازغدی و ضرغامی به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: حسن روحانی و دولت وی، نشان داده است که در عمل نقدپذیر نیستند.

نظر شما