شناسهٔ خبر: 154712 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

پاسداران پیرو راه امام حسین(ع) هستند/ خلق صحنه های زیبا در مناطق سیل زده

سرهنگ اللهیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در جمع نمازگزاران گفت: پاسداران ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی هستند و از ایشان پیروی می کنند.

به گزارش «نماینده»  ، سرهنگ فیاض اللهیاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: بسیاری از خصوصیات بارز امام راحل تأسی گرفته از زندگی امام حسین (ع) است.
وی افزود: شخصیت زندگی امام حسین(ع) از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله) دو بعددارد، یک وجه، آن شهادت عظیم و طوفانی که در تاریخ خلق کردند و بعد دیگر آن از لحاظ معنوی و عرفانی است، وقتی که در روز عاشورا صورت مبارک خود را در زمین داغ می گذارد و می فرماید: «رضا به رضاک» و زمانی که رفتار پاسداران را در میادین جبهه‌ها می بینیم، این معنویت و عرفان را از مکتب امام حسین(ع) آموخته اند.
وی ادامه داد: سه ویژگی و خصوصیت امام حسین (ع)، اخلاص، رعایت کردن وظیفه خدایی، دخالت ندادن انگیزه های مادی و شخصی در کار و اعتماد به خدا زمانی که از مدینه به سوی مکه حرکت کرد و پس از آن با خانواده به سوی کربلا رهسپار شد علی رغم اینکه خیلی ها ایشان را از رفتن منع می کردند اما امام راه خود را انتخاب کرده بود زیرا اعتماد و اعتقاد به هدف الهی خود داشتند و سومین ویژگی موقعیت شناسی امام حسین (ع) در آن زمان بود. امروزه پاسداران ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی هستند و از ایشان پیروی می کنند.
اللهیاری ادامه داد: داعش در عراق و سوریه با قسم نامه ای که یاد کرده بود سعی داشت حرم حضرت زینب(س) و حرم امامان(ع) را در عراق با خاک یکسان کند و بعد از آن به خاک ایران حمله ور شد و قصد تجاوز به مشهد مقدس را داشت، اما جوانان ما با موقعیت شناسی در عراق و سوریه و نبرد با داعش آنها را شکست دادند پاسداران ما این موقعیت شناسی را از مکتب امام حسین علیه‌السلام آموخته اند.
وی در ارتباط با حضور جوانان و گروه جهادی در مناطق سیل زده افزود: ما به نمایندگی از مردم غیور و شریف شهرستان قدس در آن منطقه حضور داشتیم و با تمام توان سعی در پاکسازی منازل سیل زدگان بودیم و در حال حاضر هم دستگاه هایی برای شستشوی منازل و خیابان ها از شهر قدس ارسال کرده ایم و از همه کسانی که در مدیریت جمع آوری کمک ها و ارسال آن تلاش بسیاری انجام داده اند قدردانی می نماییم.
وی ادامه داد: در کنار این حادثه، صحنه های دفاع مقدس در ذهن‌ها تداعی می‌شود و آن حضور گروه هایی از بسیجیان که اجازه نمی دادند خانواده های سیل زدگان در پاکسازی منازل دخالت داشته باشند و خدمت به آنها را از وظایف خود می دانستند.

وی افزود: جوان‌های ما به فرموده رهبر عالی قدر نشان دادند که هر کاری که بخواهند می توانند انجام دهند و حرکت جهادی پاسخگو است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس خاطر نشان کرد: عزیزان با اخلاص و شریف سیل زده در منطقه پل دختر با رفتار محبت آمیز خود ما را مورد لطف قرار می دادند و با رفتار خود صحنه هایی زیبا را خلق می کردند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: به دلیل حجم بالای سیل آسیب های بسیاری به خانه و کاشانه مردم وارد شده و با توجه به نیاز سنجی که انجام شده است بیشترین نیاز ما در شهرستان قدس تهیه تلویزیون، یخچال و فرش است که سعی داریم از محل جمع آوری کمک های نقدی که توسط شهروندان صورت می گیرد، این اقلام را تهیه کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس تصریح کرد: مراتب تشکر و قدردانی خود را از همه مسیولین شهرستان قدس در محکومیت اقدام نابخردانه رییس جمهور آمریکا ابراز میداریم و این را بدانند نیروهای آنها برای عبور ناوهای خود در خلیج فارس بایستی به زبان فارسی مسلط باشند، این ها از دست سپاه عصبانی هستند. فرماندهان آمریکایی به برکت فرزندان ایران در منطقه با چراغ خاموش در فرودگاه‌های متروکه در عرض ده دقیقه می توانند حضور داشته باشند، علی رغم اینکه ۷ تریلیون دلار در این منطقه هزینه کرده اند، به فرموده امام خمینی(ره) آمریکایی‌ها عصبانی هستند و هیچ غلطی نمی تواند بکند.

برچسب‌ها:

نظر شما