شناسهٔ خبر: 154710 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فولادگرمطرح کرد؛

لزوم مقررات‌زدایی برای رونق تولید/ عجله‌ای برای قانونگذاری نداریم

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه عجله‌ای برای قانونگذاری برای حمایت از تولید نداریم، گفت: کمیسیون معتقد به مقررات‌زدایی و افزایش نظارت در راستای حمایت از تولید است.

به گزارش «نماینده»، در خصوص برنامه کمیسیون حمایت از تولید ملی برای تحقق نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید گفت: هفته گذشته جلسه فوق العاده برای بررسی راهکارهای رونق تولید برگزار کردیم. در این جلسه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها گزارشی در مورد راهکارهای عملی حمایت از تولید ارائه دادند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیان کرد: این گزارش شامل بخش‌های آسیب شناسی از قوانین حمایت از تولید، پیشنهادات برای اصلاح ساختاری، اصلاحات قانونی و روش‌های اجرایی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کارشناسان مرکز پژوهش‌ها معتقد بودند باید در ابتدا قوانین موجود مورد آسیب شناسی قرار گیرد که چه مقدار این قوانین منجر به حمایت از تولید شده است.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید باید هدفمند باشد. نباید یارانه‌ها منجر به ارائه رانت شود. علاوه بر این، باید در راستای بهبود فضای کسب و کار، مقررات زدایی و آسیب شناسی مقررات موجود اقدام کرد.

فولادگر گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گزارشی در مورد آسیب شناسی قوانین مربوط به حمایت از تولید ملی و راهکارهای رونق تولید به صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد.

وی اظهار داشت: در این راستا با وزرای مربوطه تشکیل جلسه خواهیم داد تا هر یک از وزرا در خصوص اقداماتشان برای رونق تولید گزارشی را به مجلس ارائه دهند. تولید تنها منحصر به صنعت و معدن نیست بلکه کشاورزی، دامپروری و بسیاری از حوزه‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

فولادگر گفت: سال گذشته در راستای حمایت از کالای ایران از وزرا دعوت کرده و در نهایت گزارش نظارتی ارائه دادیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه عجله‌ای برای قانونگذاری برای حمایت از تولید نداریم، گفت: کمیسیون معتقد به مقررات زدایی و افزایش نظارت در راستای حمایت از تولید است. اگر ضرورتی به اصلاح قانون وجود داشته باشد اقدام خواهیم کرد.

نظر شما