شناسهٔ خبر: 154705 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

ایران یکپارچه در کنار سپاه ایستاده است/ بازنده این بازی مذبوحانه، آمریکای جنایتکار است

جوکار امام جمعه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد نیست بلکه نماد انقلاب است و دشمن در عرصه های مختلف ضربه های سختی از سپاه خورده است.

به گزارش «نماینده»  ، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۲۳ فروردین ۹۸) ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوایی الهی و خدا محوری در زندگی با اشاره به دعای بیستم صحیفه سجادیه، اظهار داشت: ذکر صلوات در دعاها حرکت سیاسی است که جایگاه امامت و ولایت را بیان می‌کند. امام سجاد علیه السلام از خداوند درخواست دارند که خدایا کفایتم کن و کمکم کن مشغول غیر تو و دنیا نشوم.
وی افزود: دوری از دل مشغولی به دنیا نیاز به توفیق و دعای الهی داشته و هم خواست انسان از خدا است و همه امور به دست خداست و در قرآن بارها اشاره شده که خدا برای بار و یاوری انسان کفایت می‌کند. دل جایگاه خداست و شیطان بر دل بندگان واقعی خدا نمی‌تواند نفوذ کند چون آنها بندگان واقعی خدا هستند و خدا وکیل آنهاست.
وی ادامه داد: خدا ۵ مرتبه در قرآن به «و کفی بالله وکیلا» اشاره داشته و ۳ مرتبه قبل از این آیه به «و من یتوکل علی الله» دستور می‌دهد. انسان باید در امور دنیوی و اخروی مهمترین امر را بپردازد و در از وقت و عمر خود بهترین استفاده را داشته باشد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخن رهبری درباره جوانان بیان کرد: جوانان در صحنه های مختلف عزت آفرین و در هر جامعه و کشور محور حرکت هستند و امید رهبر و ملت اند. امروز و فردای کشور برعهده جوانان است همانگونه که در دوران دفاع مقدس کشور را اداره کردند. در جریان سیل اخیر می‌توان حرکت جهادی جوانان را شاهد بود. حضور مسئولین شهرستان قدس در مناطق سیل زده و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان را شاهد بودیم. دولت نیز باید از جوان ها و جوان‌ترها در مسئولیت ها بیشتر استفاده کند.
وی با اشاره به روز ارتش گفت: پس از پیروزی انقلاب، ۲۹ فروردین به روز ارتش نامگذاری شده است. ارتش ایران مکتبی و وفادار به انقلاب اسلامی و ملت شریف است و ۴۰ سال است که ارتش ایران در با رهبری دو امام انقلاب در همه صحنه های انسانی و خدمات رسانی به مردم ایستاده است. در صحنه های اخیر در مناطق سیل زده حضور نیروهای ارتش دیده می‌شود. اما در بعضی کشورهای دیگر مانند لیبی و سودان به عنوان کودتاگر برای دستیابی به قدرت شناخته شده می‌شود. اما ارتش ایران، ارتش مکتبی و انقلابی است و خود را سرباز انقلاب می‌داند.
امام جمعه گفت: نیروی انتظامی نیز زحمات بسیاری در شهرستان قدس داشته و آمار جرایم در این شهر کاهش یافته است. مردم متدین و با فرهنگ بالا روز به روز به سمتی پیش بروند که مراقبت اجتماعی داشته باشند.
وی در ارتباط با اقدام وقیحانه و مذبوحانه دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دولت آمریکا تروریست تربن دولت در جهان معاصر و تروریست پرور است. اگر بخواهیم در چند دهه اخیر جنایت ها و جنگ های آنها را در منطقه بررسی کنیم به دلیل شکست‌های اخیر که در منطقه داشته اند، دشمنی آنها با سپاه مشخص می‌شود. دشمن می‌خواهد چراغ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران را خاموش کند اما موفق نمی‌شود.

وی گفت: رییس‌جمهور قمار باز آمریکا این اقدام وقیحانه را در حمایت تبلیغاتی نخست وزیر رژیم صهیونسیتی انجام داد تا در انتخابات پارلمانی به او کمک کند. دلیل دیگر کوشش بر شکست ها در منطقه است، آنها از سپاه جمهوری اسلامی ایران و سردار رشید اسلام، سردار سلیمانی و نیروهای انها شکست‌ها و سیلی های بسیاری خورده اند. رهبری دلیل این خصومت آنها را پیشگامی سپاه در صحنه و انقلاب اسلامی و کشور اعلام کردند. عامل سوم، عمق کینه و دشمنی آمریکای جنایتکار با انقلاب اسلامی و پاسداران است.
اما جمعه فزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد نیست بلکه نماد انقلاب است‌ و انقلاب ما با سپاه شناخته می‌شود و به همین جهت با ما سپاه دشمنی می کنند زیرا در عرصه های مختلف از سپاه زخم خورده اند.
پیامدهای این اقدام مذبوحانه، واکنش جمهوری اسلامی و مقابله به مثل آن است که ارتش و نیروهای نظامی آنها را تروریسم اعلام کردیم و آنها جان نیروهای خود را در منطقه به خطر انداختند و ترامپ با این اقدام تیر به پای خود شلیک کرد و بازنده این بازی خود آمریکای جنایتکار است. اگر بخواهند کوچکترین غلطی بر ملت ما کنند، هم خلیج فارس را با خون آنها رنگین می‌کنیم و هم تنگه هرمز را تبدیل به گورستانی برای آنها خواهیم کرد.
وی افزود: در این اوضاعی که خطوطی از خارج وارد کشور می‌شد، جایگاه سپاه مستحکم تر شد، امنیت ملی بیشتر و وحدت ملی بالاتر شد. امام سجاد فرمودند: خدا را شکر که دشمن های ما را از احمق ها قرارداد. و مکر آنها به خودشان بازخواهد گشت و این خطر بیشتر به سمت خودشان بازخواهد گشت.
امام جمع بیان کرد: ایران یکپارچه و تمام قد در کنار سپاه ایستاده است و با افتخار لباس سپاهی می‌پوشیم و یکصدا می‌گوییم ماهم یک سپاهی هستیم و یکپارچگی خود را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم.
وی تصریح کرد: حضور مدیریت خدمات شهری به عنوان رییس ستاد نماز جمعه در منطقه سیل زده و زحمات و تدابیر مسیولین شهری در پیشگیری از وقوع سیل در شهرستان قابل قدردانی است.

نظر شما