شناسهٔ خبر: 154702 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ایمانی خوشخو معاون هنری اسبق وزارت ارشاد در برنامه نسل امروز:

از هنرمندان خواهش میکردم وارد فضای انتخاباتی نشوند/سلبریتی ها را رسانه ها تولید می کنند

خوشخو معاون هنری اسبق وزارت ارشاد باید اینکه در دوران مسئولیتم از هنرمندان خواهش میکردم وارد فضای انتخاباتی نشوند، تصریح کرد:سلبریتی ها را رسانه ها تولید می کنند.

به گزارش «نماینده» برنامه این هفته نسل امروز، جمعه ۲۳ فروردین با موضوع پدیده شهرت (نگاهی آسیب شناسانه به عملکرد سلبریتی ها) با حضور محمدحسین ایمانی خوشخو معاون اسبق هنری وزارت ارشاد و استاد دانشگاه، محمد معتمدی خواننده و گفت وگو با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اجرای امیر ابراهیم رسولی روی آنتن شبکه پنج رفت.

ایمانی مدرس دانشگاه نیز در ادامه برنامه در خصوص شهرت در فضای مجازی افزود: ما در سابقه و پیشینه هنری مان واژه "استاد" را داشتیم که اساتید طی گذر زمان به جایگاه گروه مرجع جامعه می رسیدند و حرف آنها سندیت داشت.

بیشتر بخوانید: شریعتمداری:سلبریتی ها بهتر است در همان مسیر خود گام بردارند

وی با بیان اینکه رسانه ها تولیدکنندگان سلبریتی هستند، گفت: مردم هم در این میان جایگاه مصرف کننده را دارند که عمر این سلبریتی ها خیلی نیست و زود محو میشوند در حالی که سلبریتی ها اگر خودساخته باشند حتی بعد از حضورشان در این دنیا همچنان سلبریتی باقی می مانند.

ایمانی  نیز با بیان اینکه باید جایگاه بلند برای اساتید هنرمند قائل باشیم، اظهارداشت: سلبریتی ها از فرهنگ غرب و به کمک رسانه ساخته میشوند، ما در داخل کشورخودمان با توجه به غنای فرهنگی اساتید بسیاری داریم اما کسی که از موضع غیراستادی وارد عرصه سلبریتی شود همان نگاه صنعتی را شامل میشود که یک مدت می آید و پس از مدتی هم از میان می رود.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر بخشی از دانشمندان و روشنفکران هم شامل سلبریتی ها میشوند؛ سلبریتی ها هم میتوانند خوشحالی و هم درد را به مردم منتقل کنند .

ایمانی در ادامه برنامه در پاسخ به این سوال که هنرمندی که در حوزه تخصصی کار میکند اما وارد تخصص دیگری میشود نسل امروز به واسطه محبوبیت  آنها حرفشان را میپذیرد اما بعد از ٦ ماه متضرر میشود، تکلیف این نسل امروزی چیست؟افزود: نکته ای که همیشه تاکید و خواهش کردم این بود که هنرمندان وارد فضای انتخاباتی نشوند چون  در صورت رای آوردن ٤ سال است و اگر رای هم نیاورد ضربه را هنرمند خورده است؛ باید از جایگاه یک هنرمند همه استفاده کنند که با حمایت از یک جریان بقیه را محروم کرده است.

نظر شما