شناسهٔ خبر: 154691 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات طرح جدید مجلس برای «رونق تولید»

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از طرح جدید پارلمان برای رونق تولید را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ جدید مجلس در راستای تحقق نامگذاری سال 98 از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «رونق تولید» خبر داد و گفت: بر این اساس، جمعی از نمایندگان مجلس مشغول تهیه و تدوین طرحی هستند که بانک‌ها را به ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ملزم کند.

وی با اشاره به جزئیات طرح مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان، اظهار داشت: طبق این طرح، بانک‌ها موظف شده‌اند که از محل منابعی که قبلا برای آنها تعیین شده، نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در کوتاه‌ترین زمان و بدون تشریفات اداری معمول، اقدام کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: براساس این طرح مأموریت‌ها وظایفی نیز به عهده صندوق‌های مالی و اعتباری و بانک‌ها نیز گذاشته شده و اقداماتی نیز سازمان بورس  و بانک‌ها می‌بایست انجام دهند، این طرح هنوز کامل نشده است.

امیرآبادی‌ فراهانی با تأکید بر اینکه براساس این طرح جدید مجلس، بانک‌ها موظف به ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان شده‌اند، افزود: امیدواریم با نهایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون، بتوانیم در مجلس گام مهمی برای حمایت از تولید ملی و رونق تولید برداریم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این طرح هنوز نهایی نشده و فعلا جلساتی را با مرکز پژوهش‌های مجلس، بانک مرکزی و برخی از تولیدکنندگان داشته‌ایم که این جلسات نیز ادامه پیدا خواهد کرد، به محض نهایی شدن طرح را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهیم کرد.

نظر شما