شناسهٔ خبر: 154679 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده هاشمی:مدیریت بحران در کشور خود دچار بحران است

قاضی زاده2 عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ مدیریت بحران در کشور خود دچار بحران است.

به گزارش نماینده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خسارات ناشی از سیل‌های اخیر در تعدادی از استان‌های کشور گفت: مشخص است که مدیریت بحران در کشور، خود دچار بحران است و ما شاهد چنددسته‌گی، موازی‌کاری‌ها، عدم توجه پیشگیرانه و عدم عمل به موقع، چنددستگی و... در حوزه امداد هستیم.

وی افزود: اقتداری در حوزه امدادرسانی وجود ندارد که همه را به خط کند و از ظرفیت بزرگ دستگاه‌های اجرایی، مردمی و نیروهای مسلح در یک راستا استفاده کند و کمک‌ها به نحو صحیح به کار گرفته شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بعضا مشاهده می‌شود که یک روستاها یا مناطقی در بین مناطق سیل‌زده وجود دارد که کسی اصلا به سراغ آنها نرفته و دیده نشده‌اند و اینها مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد:‌ برای جبران خسارت ناشی از سیل، ابتدا باید منابع مالی دراختیار دولت برای جبران خسارات ناشی از حوادث را همچون ۵ درصد بودجه عمومی، منابع بیمه‌های مختلف اعم از بیمه کشاورزی، ثالث و بدنه و... و همچنین منابع دراختیار بهزیستی و کمیته امداد جمع و میزان خسارات محاسبه شود و اگر میزان خسارات بیش از این منابع بود، باید برای تأمین هزینه‌های آن چاره‌اندیشی این کرد. 

نظر شما