شناسهٔ خبر: 154678 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایجاد سازمان ملی جوانان در پیشخوان مجلس/ یک‌قدم تا تصویب

سازمان ملی جوانان نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر بابیان اینکه ایجاد سازمان ملی جوانان در مجلس پیشنهاد و به امضا ۸۸ نماینده رسیده است، گفت: با تصویب این طرح به مشکلات جوانان بیشتر رسیدگی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، احمد همتی ، از تصویب طرح تفکیک مجدد سازمان ملی جوانان از وزارت تربیت‌بدنی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و ضمن بیان اینکه با همراهی ۸۸ نماینده دیگر مجلس خواستار جدایی سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش شدیم، ابراز داشت: ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت‌بدنی موجب به حاشیه و انزوا رفتن امور جوانان کشور شده است و این مهم می‌طلبد تا با انتزاع این دو به مشکلات جوانان اعم از بیکاری و ازدواج رسیدگی بیشتری شود.

وی ضمن بیان اینکه سازمان ملی جوانان نیازمند ساختاری چابک و مستقل است، اضافه کرد: ادغام این دو باعث شده بود تا در حوزه جوانان توجه چندانی به این قشر مهم از جامعه نشود و مغفول مانده بود لذا پیشنهاد شد تا سازمان مستقلی که خود متولی امور باشد در بدنه دولت و مجلس به تصویب برسد.

عضو خانه ملت در پاسخ به این پرسش که سازوکار سازمان ملی جوانان بر چه اساس خواهد بود، ابراز داشت: ساختار این مجموعه اگر به تصویب برسد توسط خود جوانان اداره شود تا مسائل و مشکلات عمدتاً توسط آن‌ها مدیریت و سازمان ملی جوانان ضمن پیگیری امور جوانان به رفع چالش‌های مربوط به سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و نظارت در این حوزه خواهد پرداخت.

همتی بایادآوری اینکه درگذشته این سازمان وجود داشت اما به دلایل مختلف ادغام‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در وزارت ورزش به بعد جوانان کمتر توجه می‌شود که این کار می‌تواند گره‌های بسیاری از این قشر باز کند لذا در سازوکار سازمان ملی جوانان ان‌جی‌او هانیز دیده شدند تا با کمک آن‌ها به حل مسائل و مشکلات موجود بیشتر کمک شود.

وی در سؤالی پیرامون اینکه در شرایط فعلی که کمبود اعتبارات وجود دارد آیا ایجاد سازمان جدید بار مالی برای دولت ایجاد می‌کند یا خیر، اضافه کرد: هم‌اکنون در وزارت ورزش معاونت‌های مستقل وجود دارد لذا با توجه به اینکه در این سازمان از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات خودشان بهره گرفته خواهد شد و مشارکت آن‌ها در مسائل افزون می‌شود به نظر می‌رسد از این طریق قاعدتاً نباید هزینه‌ها افزایش یابد.

نظر شما