شناسهٔ خبر: 154644 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تابش: مکانیزم صحیح برای فروش اموال مازاد بانک ها وجود ندارد

محمد رضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید دارد که تاخیر در فروش اموال مازاد بانک ها به دلیل نبود مکانیزم صحیح است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به عدم فروش اموال مازاد بانک ها و دستگاه های دولتی در سنوات گذشته گفت: علت اینکه سال ها درباره فروش اموال مازاد بانک ها صحبت می شود اما شاهد اقدام عملی نیستیم این است که مکانیزم فروش اموال  مازاد بانک ها در قانون به درستی دیده نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: علاوه بر اینکه مکانیزم ها به درستی طراحی نشده این است که قانون واقع بینانه نوشته نشده است، برای قانون گذاری باید برآوردها و هماهنگی های لازم صورت می گرفت سپس نسبت به تدوین قانون و اجرای آن اقدام می شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین چون این فعل و انفعالات انجام نشد، برآورد های دقیق از اموال مازاد وجود ندارد، لیست ها دقیق نیست و تعامل و هماهنگی صورت نپذیرفته، در نتیجه اجرای قانون صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در این بین نظارت بر حسن اجرای قانون صورت نگرفته است، مجموع این مسائل باعث شده است که فروش و واگذاری اموال مازاد بانک ها و دستگاه های دولتی اجرایی نشود.

تابش در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، از زمان اصلاح این فعل و انفعالات گفت: هر زمانی می توان نسبت به اصلاح رویه فروش اموال مازاد اقدام کرد و هر چه زودتر باید از سوی دولت این کار صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به نقش قوه مقننه در اصلاح رویه اشاره کرد و بیان داشت: مجلس در این زمینه نقش نظارتی دارد، بنابراین خود دولت باید اقدام کند تا فروش اموال مازاد هر چه زودتر انجام شود.

نظر شما