شناسهٔ خبر: 154637 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

همه پاسدار جمهوری اسلامی هستیم/ نیروهای مسلح درصف واحد قراردارند

امیر حاتمی با لباس سپاه وزیر دفاع گفت: همه پاسدار جمهوری اسلامی هستیم. همه ما حافظ انقلاب اسلامی هستیم، همه ما نگهبان تمامیت ارضی کشور و استقلال هستیم و در مقابل دشمن، همه در یک صف واحد قرار داریم.

به گزارش «نماینده»  ، در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس امیرحاتمی وزیر دفاع در جمع خبرنگاران در خصوص پوشیدن لباس سپاه پاسداران، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک لشگر مخلص الهی هستند، مثل دو برادر. ممکن است دو نوع لباس متفاوت بپوشند اما یک لشگرند و در یک صف قرار دارند.

وی اظهار داشت: مسئولان آمریکا با اقدامات احمقانه خود نمی‌توانند تفاوتی بین نیروهای مسلح ایران ایجاد کنند. در واقع امروز نمایندگان مجلس به عنوان عصاره ملت ایران از طرف همه ملت، لباس سپاه عزیز پاسداران انقلاب اسلامی را به تن کردند، همه ما این لباس را پوشیدیم تا اعلام کنیم ما همه پاسدار جمهوری اسلامی هستیم. همه ما حافظ انقلاب اسلامی هستیم، همه ما نگهبان تمامیت ارضی کشور و استقلال هستیم و در مقابل دشمن، همه در یک صف واحد قرار داریم.

وزیر دفاع در خصوص بازتاب بین المللی اقدام دولت ترامپ، گفت: اقدام دولت ترامپ آنچنان سخیف و پیش پاافتاده بوده و از پشتوانه ضعیف حقوقی و قانونی برخوردار است که بعید می دانم در دنیا کشوری پیدا شود که از این اقدام حمایت کند، همان طور که کارهای قبلی سران آمریکا مثل تغییر پایتخت فلسطین اشغالی به بیت المقدس یا تصرف جولان مورد مخالفت عموم جهانیان قرار گرفت، حتماً این اقدام آمریکا نیز که خلاف قوانین بین المللی است، مورد مخالفت همه آزادگان جهان قرار می‌گیرد.

امیرحاتمی تأکید کرد: سپاه پاسداران طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک نیروی نظامی رسمی است و دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور می‌باشد و مردمی‌ترین نیروی مسلح است. یقیناً این اقدام آمریکا با مخالفت شدید همه آزادگان جهان مواجه خواهد شد.

وی گفت: اقدام آمریکا غیرقانونی و غیرحقوقی بوده و تاکنون در سطح دنیا چنین اقدامی انجام نشده است، این اقدام نه تنها به جایی نخواهد رسید، بلکه آثاری جز منسجم‌تر شدن و همدل‌تر شدن ملت ایران و مسئولان ندارد. همان طور که امروز در مجلس شورای اسلامی شاهد وحدت همه نمایندگان بودیم. بنده از همه نمایندگان تشکر می‌کنم.

امیرحاتمی در ادامه گفت: رئیس جمهور امروز صحبت‌های دقیق و مقتدرانه ای را در این رابطه داشت، شورای عالی امنیت ملی تصمیم مقتدرانه و به موقعی را در این رابطه اتخاذ کرد. این اقدام آمریکا موجب انسجام، وحدت و یکدلی بیشتر مردم و مسئولان جمهوری اسلامی شد.

نظر شما