شناسهٔ خبر: 154612 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کل بانک مرکزی:

اقدام اخیر آمریکا درباره سپاه تأثیر پایداری در بازارها ندارد

همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران نوشت: بانک مرکزی برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد.

به گزارش «نماینده»، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم‌های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوصا شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸ است. اگر امید جدی به موفقیت سیاست‌های گذشته داشت طبیعتاً به این کار خطرناک متوسل نمی‌شد.

 بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلاً تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.

بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

نظر شما