شناسهٔ خبر: 154560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده ملایر : رونق تولید محقق نمی شود مگر اینکه مبارزه جدی با قاچاق صورت بگیرد

آزادی خواه/2 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس رونق تولید را مشروط به مبارزه با قاچاق کالا، توسعه صادرات و حمایت از تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف دانست.

به گزارش «نماینده»  ، حجت‌السلام والمسلمین احد آزادی‌خواه در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های داغدار سیل نوروزی، میزان تلفات سیل در شهرستان ملایر را شش نفر اعلام کرد.

وی سپس با اشاره به نامگذاری سال جدید خطاب به همکارانش در مجلس گفت: نمایندگان محترم تا زمانی که ریشه قاچاق در کشور خشکانده نشود، تولید رونق نمی‌گیرد و اشتغال سامان نمی‌یابد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به رییس جمهور، یادآور شد: گرچه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش خوبی را منتشر کرده اما بنده یاد یک آیه شریفه قرآن افتادم. گویا دولت عزمی برای بُراندن دست قاچاقچی در کشور ندارد. دستی که مافیای تعریف شده است و دم آنان به جاهایی وصل است که قابل انکار نیست. مراد رهبر انقلاب از قاچاق هم کولبران نیست بلکه این مافیای تعریف شده است. دولت عزمی برای خشکاندن این ریشه ندارد.

وی با تاکید بر این که باید به فکر توسعه صادرات باشیم، گفت: دولت در پنج سالی که می‌توانست برای توسعه صادارت تلاش کند تمام همتش را معطوف به برجام نافرجام کرد. برجامی که قرار بود یک شبه سایه تحریم‌ها را از سر کشور بردارد، برنداشت. برجامی که قرار بود که مردم را از یارانه ۴۵ هزار تومانی بی‌نیاز کند، بی‌نیاز نکرد. ای کاش آقای رییس جمهور به جای هزینه وقت کشور تلاش می‌کردید صادرات را توسعه دهید. سفر اخیر شما به عراق نشان داد آمدی، جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ آقای رییس‌جمهور از باب جبران مافات کمر همت را ببند و تلاش کن با استفاده از کشورهایِ دوستِ همسایه به جای وعده‌های نشدنی برجامی، اف‌ای‌تی‌اف، سی‌اف‌تی‌ و خیلی از معاهداتی که فقط رنگ قشنگ دارند، صادرات توسعه یابد تا تولید رونق بگیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه ما و شما خبر داریم که بسیاری از تولیدکنندگان کشور با بانک‌های دولتی درگیر هستند و در حال نابود شدن هستند. وقتی از تولیدکننده حمایت نمی‌شود نمی‌توان رونق تولید را داشت.

آزادی‌خواه مشکلات کشور را ریشه در مسائل داخلی و بی‌ارتباط با تحریم‌های آمریکا بر ضد کشورمان دانست و افزود: مردم، آمریکا و ترامپ سگ کی باشند که بخواهند برای ایران مشکل درست کنند؟ ترامپ غلط می‌کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند. سپاه مشغول خدمت‌رسانی در گلستان است. یک روز در زلزله کرمانشاه و امروز در سیل لرستان و خوزستان و فردا هم در سنگرهای دیگر مشغول خدمت‌رسانی است.

وی با فریاد گفت: مشکلات کشور از خودِ ماست و ما باعث مشکل شده‌ایم. آقای رییس‌جمهور در کنار این همه نیروی مخلصی که دارید، نیروهای خائن هم دارید. نیروهایی که نمی‌خواهند کار کنند و بنا ندارند مشکلات کشور را حل کنند. اگر نمی‌خواهید در باقی مانده عمر دولتت این مشکلات اقتصادی که سفره مردم شده است، مدیرانت را اصلاح کن. به خدا مدیری که نگاهش به آن‌ور مرزهاست و دو تابعیتی است و خانواده‌اش در آن سوی مرزهاست، انگیزه حل مشکلات مردم را ندارند. گوشت کیلویی ۱۲۰ و پیاز کیلویی ۱۵ هزار تومان شد و باور نکردیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: از رییس‌جمهور می‌خواهم همه کارها را به قوه قضاییه نسپارد. دستگاه قضایی وقتی تخلف روشنی اتفاق می‌افتد، ورود می‌کند. همه دستگاه‌های اجرایی بخش نظارت، حراست و بازرسی دارند و دیوان محاسبات و مجلس هم بر عملکرد آنها نظارت می‌کند. آقای رییس جمهور از شما می‌خواهیم اگر برادر خودت هم تخلف کرد، جلویش را بگیری و از بیت‌المال دفاع کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به همکارانش در مجلس، گفت: خودمان هم کم کاری کردیم. آیا بهتر نبود به جای در دستور قرار دادن استانی شدن انتخابات، مسئله‌ای اقتصادی را در دستور کار قرار می‌دادیم و مشکلات مردم را حل می‌کردیم؟ آیا بهتر نبود به جای وکیل‌الدوله بودن نماینده مردم می‌بودیم؟

نظر شما