شناسهٔ خبر: 154544 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دادستان کل کشور: بخشی از آسیب‌های سیل اخیر ناشی از سوء مدیریت‌ها است

منتظری دادستان کل کشور گفت: حوادث تلخی که در روزهای اخیر رخ داد برای مسئولان و مدیران هشداری است که به هیچ وجه اجازه ندهند در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساخت و ساز انجام شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرارسیدن سال جدید به ملزومات ایجاد تحول در دستگاه قضائی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و متن حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه، اشاره کرد و گفت: از دادستانی کل کشور این انتظار می‌رود که اقداماتش مطابق با برنامه‌ریزی‌های تعیین و ابلاغ شده پیش رود و کارکنان و قضات این نهاد مهم در جهت تحولی که باید اتفاق بیفتد، حرکت کنند.

وی با اشاره به نزول برکات الهی از آسمان در طول ایام قبل و پس از نوروز و با ابراز تأسف از برخی گرفتاری‌ها و مشکلات که به دلیل سوءمدیریت‌ها و ضعف‌ها در مدیریت شهری برخی استان‌ها ایجاد شد، برای درگذشتگان حوادث اخیر غفران الهی و برای خانواده‌های جانباختگان صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند مسئلت کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به خسارات وارد شده به برخی مناطق کشور به علت وقوع این سیلاب‌ها گفت: سیلاب‌های اخیر آسیب‌های مالی و جانی فراوانی در پی داشته است که البته موارد مالی آن قابل جبران است و امیدواریم مسئولین و دست اندرکاران در جهت جبران این خسارات، گام‌های لازم را بردارند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که حوادثی همچون سیل و زلزله ناگهانی رخ می‌دهد و جبران خسارت آنها نیازمند زمان است، البته مسئولین با سعه صدر، تأمل و متناسب با امکانات موجود در جهت احقاق حقوق خسارت دیدگان تلاش کرده و زحمات زیادی کشیده‌اند.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به فرمان فرماندهی معظم کل قوا به صورت جدی به رفع مشکلات سیل زدگان ورود پیدا کرده و موجب کاهش آلام مردم شدند و تمام تلاش خود را در استان‌های درگیر حادثه به کار بردند که لازم است به سهم خود از زحمات این افراد و همه مدیران و مسئولینی که مسئولیت مستقیم در کاهش خسارات این حوادث داشته اند تشکر کنم و قطعاً مردم نیز قدردان این زحمات خواهند بود..

دادستان کل کشور بر ضرورت همکاری مدعی العموم با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این ایام به دادستان‌های استانی و شهرستانی تاکید شد در مورد آنچه که مربوط به وظ

نظر شما