شناسهٔ خبر: 154535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در مناطق سیل‌زده از «گل و بلبل» خبری نیست/ ادعاهای دولت صحت ندارد

علی ساری نماینده مردم اهواز گفت: دولتی‌ها در جلسات دولت اعلام می‌کنند همه چیز گل و بلبل است، اما در واقعیت اینگونه نیست.

به گزارش «نماینده» علی ساری نماینده مردم اهواز، با اشاره به خطر سیل دوباره در استان خوزستان، گفت: شرایط اهواز را باید با توجه به سه مسیر کرخه، دز و خروجی سد گتوند بررسی کرد، دبی آب کرخه کماکان بالاست و به دلیل افزایش حجم آب خروجی سد، حرکت مسیر آب از ۳.۶ کیلومتر بر ساعت گذر کرده است، به همین دلیل حوزه کرخه و بخش حمیدیه در خطر بوده و تعداد زیادی از روستاها توسط فرمانداری در حال تخلیه هستند.

وی افزود: کمبود ماشین آلات جهت تحکیم سیل بندها مشکل اصلی مردم خوزستان است، بیش از ۵۰ درصد کمبود در امکانات هلال احمر استان همچون چادر، خوراک، پوشاک، پتو و آب خوراکی از دیگر مشکلات این منطقه است.

ساری با اشاره به روستاهایی که زیر آب رفته اند، تصریح کرد: مردم مستقر در اردوگاه منطقه الهایی، روستاهای زیر آب رفته منطقه بامدژ و دیگر مناطق از نبود امکانات رنج می‌برند، بیش از ۴۰۰ روستا در اهواز و حمیدیه در شرایط بحرانی هستند. ستاد مدیریت بحران کشور باید توزیع امکانات در کشور را مدیریت کند.

نماینده مردم اهواز در ادامه تصریح کرد: گسیل آب کرخه به سمت تالاب هورالعظیم همچنان امکانپذیر است، مسئولان نباید آب را به زمین‌های مردم هدایت کنند، فضاهای خالی مناسبی جهت هدایت آب وجود دارد که می‌توان در آنها سیل بند نیز احداث کرد، اما مسئولان در اتاق‌های خود نشسته اند و دیواری کوتاه‌تر از دیوار مردم پیدا نکرده‌اند.

ساری با اشاره به سیل منطقه اسماعیلیه تاکید کرد: سیل بند این منطقه شکسته است و آب وارد زمین‌های کشاورزی که تنها راه درآمد مردم است، می‌شود، متاسفانه مردم تا سال آینده هیچ منبع درآمدی ندارند.

نماینده مردم اهواز با اشاره به غفلت وزارت نیرو گفت: مسیل بحره می‌توانست سوپاپ اطمینان خوبی برای کارون باشد، اما وزارت نیرو نتوانست ارتباط بین مسیل بحره و تالاب شادگان را برقرار کند؛ اگر اقدامات لازم قبل از بهمن ماه نسبت به تخلیه سدها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیرهای ارتباطی بین رودها و تالاب‌ها انجام می‌شد، شاهد خسارات فراوان این سیل‌ها نبودیم.

وی افزود: دولتی‌ها در جلسات خود اعلام می‌کنند همه چیز گل و بلبل است، اما در واقعیت اینگونه نیست، صدا و سیما باید این کاستی‌ها و مشکلات مردم را اطلاع رسانی کند، دولت باید پاسخگو مسائل پیش آمده برای مردم باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما