شناسهٔ خبر: 154520 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سبحانی‌فر:دستگاه‌های دولتی باید کارهای اقتصادی را به مردم واگذار کنند

سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولان، مردم و همه پای کار بیایند، دستگاه‌های دولتی نیز باید کار را به مردم واگذار کنند و کارهای اقتصادی به دست مردم انجام گیرد.

به گزطارش «نماینده» رمضانعلی سبحانی فر ، درباره نامگذاری شعار سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری برای مردم کشور ما طبیعی است، زیرا با توجه به شرایطی که نه تنها در ایران، بلکه در جهان وجود دارد و جنگ امروز، جنگ اقتصادی است، هر کشوری که استقلال اقتصادی بیشتری دارد، پیروزی و موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: یک دهه است که مقام معظم رهبری بر استقلال اقتصادی، اقتصاد برونزا و نیز اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و امسال را نیز رونق تولید نامگذاری کردند که رونق تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولان، مردم و همه پای کار بیایند. دستگاه‌های دولتی باید کار را به مردم واگذار کنند و کارهای اقتصادی به دست مردم انجام گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نیز باید تلاش کند تا از واردات جلوگیری نماید، عنوان کرد: همانگونه که واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کردند، باید ممنوعیت کالاهایی که تولید داخلی دارند نیز حفظ شود، حتی کالاهایی که تولید می‌شود و در لیست قرار ندارد نیز در لیست قرار گیرد و واردات آن ممنوع شود، در این صورت حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد.

سبحانی‌فر ادامه داد: از طرفی این فرهنگ باید در مصرف‌کنندگان نهادینه شود که کالاهای داخلی را خریداری کنند تا بتوانیم بحث حمایت از تولید داخلی را داشته باشیم. همچنین باید مشوق‌های صادراتی نیز وجود داشته باشد. دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که ارز حاصل از صادرات به ویژه در بخش‌های تولیدی موجب تشویق تولیدکنندگان شود تا رونق تولید داشته باشیم.

نماینده مردم سبزوار در خصوص پیش‌شرط‌های لازم برای رونق تولید، گفت: باید جلوی واردات کالاهایی که مشابه دارند، گرفته شود، حمایت از تولیدکنندگان صورت گیرد، اگر تولیدکنندگان نیاز به سرمایه در گردش دارند، با بهره پایین‌تر در اختیار آن‌ها قرار گیرد و مصرف‌کنندگان نیز باید کالاهای داخلی خرید کنند. این موارد پیش‌شرط‌هایی است که می‌تواند برای رونق تولید مفید و موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید شبانه‌روز تلاش کنند تا از ظرفیت‌های موجود خود به طور کامل استفاده کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید از ظرفیت کامل تجهیزات خود استفاده کنند تا بتوانند تولید مناسبی داشته باشند، همچنین باید به کیفیت کالا نیز دقت کنند تا مصرف‌کننده ترغیب شود که از کالای داخلی استفاده کند.

نظر شما