شناسهٔ خبر: 154516 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

رستمیان :جلسه ویژه مجلس و مجمع نمایندگان استان لرستان پیرو سیل اخیر فردا برگزار می‌شود

رستمیان عضو مجمع نمایندگان لرستان گفت: این مجمع فردا جلسه‌ای در مجلس خواهد داشت. البته ظاهراً مجلس هم پیرو سیل اخیر در کشور جلسه‌ای را ترتیب داده است که آن جلسه هم در روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در این جلسه تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران حضور خواهند داشت.

به گزارش «نماینده»  علی رستمیان ، با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان گفت: تا دو روز گذشته ارتباط جاده ای۳۵۰ روستا در  در مناطق «سلسه و دلفان» با شهرها قطع شده بود که خوشبختانه با آمدن سپاه به شهرستان، مشکلات حل شده و تنها ۸۰ درصد روستا باقی مانده است و مابقی ارتباطشان با شهرها برقرار است.

این نماینده مجلس با اشاره به میزان خسارات وارده به استان لرستان پیرو سیل اخیر تصریح کرد: در حال حاضر تعیین خسارات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفته است و از امروز پرداخت خسارات در استان لرستان و به تبع آن در شهرستان سلسله و دلفان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به میزان خسارات به روستاها گفت: با توجه به عمق خسارات،  میزان خسارات در روستاها هنوز برآورد نشده است.

رستمیان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید در این استان گفت: همه ارگان‌ها برای رویارویی با این سامانه بارشی آمادگی کامل دارند البته ما در این مناطق شاهد برف هم بوده‌ایم که اگر با بارش باران همراه شود می‌تواند خطرات زیادی بیافریند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تاکید کرد: ارسال آذوقه تقریبا توسط سپاه، هلال احمر و مابقی ارگان‌های امدادرسان و بهزیستی به مناطق سیل زده آغاز شده است که البته در حال حاضر نیازمندی‌های جدی در بحث «پتو»، «چراغ»، «چادر»، «پک‌های غذایی»  برای شهرستان وجود دارد.

رستمیان اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان لرستان فردا (یکشنبه ۱۸ فرودین)  جلسه‌ای پیرو سیل اخیر  در مجلس خواهد داشت. البته ظاهرا مجلس هم پیرو سیل اخیر در کشور جلسه‌ای را ترتیب داده است که آن جلسه هم در روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در این جلسه تمامی مسئولان و دست اندرکاران حضور خواهند داشت.
 

نظر شما