شناسهٔ خبر: 154483 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: اعتمادآنلاین

نماینده شهریار و اعتراف به ناکارآمدی

محمودی شاه نشین محمد محمودی‌شاه‌نشین، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: نه‌تنها فراکسیون امید بلکه هیچ‌کدام از فراکسیون‌های سیاسی برای حل مشکلات برنامه ندارند و منتظر هستند که اتفاق بیفتد و بعد از آن همراهی یا مخالفت کنند.

به گزارش «نماینده» محمد محمودی‌شاه‌نشین، نماینده شهریار و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ارزیابی عملکرد فراکسیون امید در سال ۹۷ پرداخت و گفت: فراکسیون امید در یک جاهایی قدرت داشته و توانسته در رأی‌گیری‌ها انسجام ایجاد کند، اما نقطه‌ضعف فراکسیون امید این بود که در قالب فراکسیون، برنامه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات ارائه نداده است.

او ادامه داد: فراکسیون امید باید گروه‌های کارشناسی و افراد را جمع می‌کرد و برای برون‌رفت از مباحث اقتصادی، ارزش پول ملی، قانون‌گذاری و... برنامه ارائه می‌داد، اما نه‌تنها فراکسیون امید بلکه هیچ‌کدام از فراکسیون‌های سیاسی برای حل مشکلات برنامه ندارند و منتظر هستند اتفاق بیفتد و بعد از آن همراهی یا مخالفت کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا مجلس در رأس امور است یا نه تأکید کرد: اگر امور را به این شکل تعریف کنیم که قوه مقننه مرجع قانونی است و قوانین از مجلس عبور می‌کند، طبیعی است که با این نگاه شکلی مجلس در رأس امور است، اما در واقع مجلس تحت تأثیر اتفاقات روزمره و جوسازی‌های فضای مجازی قرار می‌گیرد و در جایگاه در رأس امور بودن به‌عنوان قوه عاقله مملکت نقاط ضعف زیادی دارد که با تجدیدنظر در ساختار مجلس باید رفع شود.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه دولت در بخش اقتصادی خوب عمل نکرده اظهار کرد: دولت در بخش سیاست‌های خارجی موفق بوده، اما تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است. بنابراین نمره دولت ۱۳ یا ۱۴ است. قوه قضاییه در اصلاح قوانین‌شان خوب عمل کردند و نمره قوه قضاییه بالای ۱۵ است. به نیروهای نظام هم نمره خوبی می‌دهم.

نظر شما