شناسهٔ خبر: 154468 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ترکی:کمیته‌ای برای سازمان‌دهی بحث توریسم سلامت در دولت راه‌اندازی شده است

ترکی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت از راه اندازی کمیته‌ای برای سازمان‌دهی بحث توریسم سلامت در دولت خبر داد.

به گزارش «نماینده»،اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، با اشاره به اهمیت بخش توریسم سلامت در دنیا گفت: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان نظام پزشکی، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و دو وزارتخانه بهداشت و امور خارجه برای سازمان‌دهی بحث توریسم سلامت در دولت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این کمیته باید سعی کند تا با استفاده از راهکارهای لازم جلوی افرادی که به صورت غیر تخصصی و دلال بازی افرادی را از سر مرزها با هدف اقدامات پزشکی به کشور وارد کرده و در خانه‌های نامناسب نگهداری می‌کنند، ساماندهی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: کشورهایی مانند ترکیه از لحاظ علم پزشکی از ما بسیار عقب‌تر هستند، اما توانسته‌اند در بخش توریسم سلامت و درمانی کارهای مهمی را انجام دهند، لذا ما هم باید عزم ملی در این مورد داشته باشیم.

ترکی بیان کرد:‌ دولت و وزارت بهداشت و درمان باید ساز و کارهای حمایتی و قانونی لازم را به نحوی تدوین کنند تا دیگر نیاز به حضور مشخص در بسیاری از قسمت‌ها نباشد.

وی اظهار کرد: قرار بود بیمارستان‌هایی در استان‌های مختلف به طور مثال در اصفهان با همین رویکرد توریسم درمانی تأسیس شود، اما ما نباید تنها به این موضوع به صورت تجاری نگاه کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان گفت: مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه نیاز به درمان خود را در کشور ما با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی احساس می‌کنند لذا باید آنها بتوانند خدمات پزشکی را به صورت بهینه و اصولی در کنار حفظ شأنشان دریافت کنند که این موضوع را دولت می‌تواند با استفاده از تقویت بخش خصوصی به خوبی انجام دهد.

نظر شما