شناسهٔ خبر: 154430 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حسینی: نشان دادن واکنش جدی به خباثت‌های آمریکا از سوی مجلس مطالبه مردم است

حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی در مقابله با خباثت‌های آمریکا گفت: این مطالبه مردم هم هست که مجلس واکنش جدی به اقدامات و خباثت‌های آمریکایی‌ها داشته باشد.

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی درباره مقابله با خباثت‌های آمریکا گفت: بعد از پیروزی انقلاب ما همواره شاهد خباثت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم، آمریکایی‌ها از زمانی هم که توافق نامه برجام امضا شده علیرغم اینکه یک طرف مذاکره بوده، چه در زمان اوباما و چه در دوره ترامپ پایبندی به تعهداتشان نداشته اند. البته خباثت‌های ترامپ، آشکارتر و علنی‌تر است.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: ترامپ تحریم‌های همه جانبه‌ای را علیه ایران انجام داده و قالباً هم در این رابطه با کنگره آمریکا هماهنگ است، مقام معظم رهبری هم فرمودند که « یک نمونه از شرارت‌های آمریکا این است که کنگره در دو سال گذشته، 226 طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است» که این عدد به جهت کمی و کیفی عدد قابل توجهی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: با این وجود، اینکه در مجلس شورای اسلامی اقدام متقابلی صورت نگرفته جای تأمل دارد، در حالیکه ما در همه مجالس ما شاهد موضع‌گیری قاطع نمایندگان در مواجهه با دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی به ویژه علیه آمریکا بوده‌ایم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: توجیه نمایندگان ما این است که در نطق‌ها مواضعی گرفته شده یا بیانیه‌ای و یا نامه‌ای نوشته است که این کفایت نمی‌کند و باید جدی‌تر در این رابطه کار می‌شد و هم کمیسیون امنیت ملی، هم هیأت رئیسه و هم نمایندگان در این‌باره یک نوع مقابله به مثلی انجام می‌دادند، این ولو اینکه ضمانت اجرایی هم نداشته باشد، اثر تبلیغاتی دارد و بیانگر مواضع قاطع نمایندگان است.

حسینی اظهار داشت: اینکه تحرکی در این رابطه نباشد بیانگر این است که نمایندگان یا مرعوب، یا اهل سازش هستند برای همین واکنشی از خودشان نشان نمی‌دهند، که مقام معظم رهبری هم علنی این موضوع را بازگو کرده و گلایه خودشان را بیان کردند.

وزیر اسبق ارشاد تأکید کرد: این مطالبه مردم هم هست که مجلس واکنش جدی به اقدامات آمریکایی‌ها داشته باشد.

نظر شما